Mystery man

  

Zijn Mr Brubeck en ik romantische zielen? Ja, zeker en vast…

Zijn wij “Valentijnsmensen”? Niet helemaal…

Tenminste…

We kopen geen kado’s voor elkaar, alhoewel ik geen neen zou zeggen tegen een diamanten ring natuurlijk :), maar vinden het wel leuk om bv iets kleins te gaan eten of gewoon in een bruine kroeg te kruipen en aan de wijn te gaan. Maar eigenlijk hebben we die dag niet nodig om te beseffen “oh ja, dat is mijn lief”. De commerce maakt ook hier weer handig gebruik om gouden zaken te doen, maar ook daar heb ik geen problemen mee. Wie eraan meedoet, beslist dat immers zelf!

  

Toen ik daarnet de blog van Liese las, werd ik er direct aan herinnerd hoe lekker ik cava en/of champagne vind en er dus geen probleem van maak om af en toe samen met B een flesje te kraken. Maar wat me helemaal terug “smeet” was haar vertelsel over Valentijn, het deed me onmiddelijk denken aan ons weekend van 2 jaar geleden. 

Je moet weten dat B me af en toe verrast met “opdrachten”, bijzonder spannend, ik kan het iedereen aanraden :).

Zo ook 14 februari, 2 jaar geleden.

We gingen elkaar een hele week niet zien, omdat mijn zakenman in het buitenland een paar contracten moest gaan bespreken. We hadden afgesproken om vrijdagavond gezellig samen op cafΓ© bij te kletsen. 

Zo gezegd, zo was hij vertrokken. Op woensdag kreeg ik echter een bericht om een toilettas klaar te maken… ik begon iets te vermoeden… Daarna niets meer…

Op vrijdag maakte ik op het werk de brievenbus leeg, al goed dat ik het was, en daar zat een briefje dat ik thuis een ander briefje moest zoeken op een bepaalde plaats. Gek, want hij ging vrijdagmiddag thuiskomen als ik nog aan het werk was… Toen ik vrijdag thuis kwam was hij er niet, wel het briefje… Ik moest alleen naar een bekend hotel rijden aan de Groenplaats in Antwerpen en me daar aanmelden aan de balie… Nu trek ik mijn plan nogal (mijn collega had dat NOOIT gedurfd zei ze) en reed naar Antwerpen. Aan de balie meldde ik me aan als Mrs Brubeck, maar dat kwam gek over blijkbaar. Ze wilden me eerst niet geloven, dus ik moest ons adres opgeven. Dat bleek niet te kloppen omdat mijn slimmerik geboekt had met zijn werkadres… Goed dat ik daar snel opkwam. Pfff… toch boven geraakt. Op de kamer, geen B te bespeuren, wel een glas champagne en 2 outfits, inclusief lingerie :), om uit te kiezen… Samen met de volgende opdracht, om 8u naar de balie gaan en de taxi nemen die daar voor me klaar zou staan. 

Helemaal opgetuigd trok ik naar de balie en liep elegant op hoge hakken (wat eigenlijk nooit een probleem is) door de imposante lobby van “het Hilton”. Bomvol mensen…

Even elegant sloeg ik mijn voet om op een stom richeltje dat ik over het hoofd gezien had en nog eleganter ging ik languit tegen het marmer… onder het oog van veel belangstellenden 😦 . 

Sterretjes zag ik verschijnen, mijn enkel voelde aan als gebroken en een lelijke bult sierde mijn arm. Maar elegant wilde ik blijven, ik sloeg de raad van het personeel in de wind, slikte een paar nurofens en nam de bestelde taxi naar een steengoed restaurant. 

Daar zat mijn “Mystery Man” me op te wachten…

Ik heb heel de avond de pijn verbeten, dankzij de nurofen en flink wat wijn lukte dat aardig… Mr B voelde zich een klein beetje schuldig omdat hij me alleen gelaten had en ik alleen gevallen was, maar we wilden de avond niet bederven.

Het was ZALIG en heel zijn organisatie deed me het “vallen” even vergeten. 

De ontnuchtering volgde de volgende morgen… Een enkel die eruit zag als was er een olifant op gaan staan. 

In plaats van nog wat quality-time door te brengen in Antwerpen, werd het een dagje op de spoeddienst… 

De week daarna had ik héél tijd om te mijmeren, met mijn voet ingetaped op de zetel, nagenieten van het toch wel mooie plan dat hij in elkaar gestoken had! 

Nu kunnen we er echt wel smakelijk om lachen! 

En de befaamde “high heels”?? Vervangen door een ander paar, want ik viel er nog eens mee, weliswaar zonder gevolgen ditmaal.  

 

50 gedachtes over “Mystery man

  1. Waw, ik ben echt onder de indruk. Ik vrees dat ik me daar nooit ga mogen aan verwachten, één omdat hij niet zo romantisch is en twéé omdat ik verrassingen meestal snel door heb…

    Like

  2. Je bent hals over kop voor hem gevallen, dus. Schoon toch? πŸ˜€

    Valentijn te onzent? EΓ©n van de drukste dagen in de bloemenwinkel bij madam Menck. De winkel is dan ook open zolang er klanten komen. Daarna komt ze thuis, wast ze zich en valt als een blok in slaap. VoilΓ , Valentijnsdag in een notendop.

    Like

  3. We hebben nooit meegedaan aan Valentijn, mijn echtgenoot kende dat niet πŸ™‚ Nu ik dit lees ben ik wel een beetje groen van jaloezie. Maar die enkel… nee laat maar πŸ™‚
    Zeer mooi verhaal!

    Like

  4. Waarschijnlijk zou Henk niet eens wΓ©ten wanneer het Valentijnsdag is. Valentijdsdag is in mijn beleving iets voor gelieven die nog niet het lef hadden hun gevoelens kenbaar te maken.
    Maar romantiek mag natuurlijk Ñltijd , geweldig hoe jij verrast werd, Wel jammer dat er toch een vervelend staartje aan zat maar je hebt je er héél liefdevol doorheen geslagen, petje af!

    Liked by 1 persoon

  5. Ik heb het altijd raar gevonden dat stellen alleen op Valentijn lief zijn voor elkaar. Juist om op onverwachte andere momenten blijk te geven van je liefde maakt het mooi. Vind ik.

    Like

  6. Wat een heerlijke verrassing! Ook al had die enkel er niet bij gemoeten, je bent toch een heel mooie ervaring en een straf verhaal rijker πŸ™‚
    Ten onzent brengt de komende valentijn een lego mindstorm. Voor ons twee welteverstaan, nΓ­Γ©t voor de kindjes πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  7. Ohhh wat erg, ook al moest ik stiekem gniffelen, maar wat is dat erg als het je overkomt. En opdrachtjes zijn leuk in een relatie, hahaha en ja ik heb ze ook weleens gegeven ooit πŸ˜‰

    Valentijn, nu doe ik daar weinig aan, maar ooit toen het nog niet zo over gewaaid was midden jaren 80? Deed ik er al aan, was lastig om er kaarten voor te vinden, eigenlijk helemaal niet, dus was het goed zoeken naar lieve en leuke teksten. Toen was het nog leuk en anti commercie.

    X

    Like

      1. Ja echt hoor! En dat is vaak een reflex, gelukkig kun je er nu zelf ook om lachen, maar leuk is anders, i know. En dank je wel medicijnen dat jullie bestaan voor als het even nodig is πŸ˜€

        Liked by 1 persoon

  8. het lijkt wel een scenario uit een (liefdes)film, Mrs!
    Wat een prachtig idee om het zo uit te werken.
    Jammer genoeg komen dergelijke ideetjes hier alleen van mij. Vrouwlief heeft niet zoveel fantasie om me eens te verrassen…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

