Jij

  

Het had me in de ban de laatste dagen… 

Had het nooit verwacht, ik ben er het type niet voor, tenminste dat dacht ik. 

“De winter” heeft heel hard tegen mijn gesloten deur geduwd, hardhandig geprobeerd om zich een weg naar binnen te banen. Langs kleine openingen, kieren, moeilijke gedachten, ijskoude herinneringen, vlijmscherpe beelden op mijn netvlies… 

Ik wist niet waar ik het had…

Moeilijk op het werk, kinderen die in de weg liepen terwijl ik alleen wilde zijn, loopschoenen die naar me riepen, de strijk die me lelijk aan bleef kijken … Als ik onder een steen had kunnen kruipen, dan had ik dat gedaan. 

Mijn emoties schoten alle kanten op, net zoals de poten van een jonge pup die voor het eerst door de sneeuw bolt. Proberen me flink en sterk te houden voor mijn gezin, dat dacht ik… maar oh… dat mislukte jammerlijk. Het verleden haalde me in tegen een waanzinnige snelheid, gesprekken kwamen bovendrijven, tranen baanden zich een weg… 

Is het de tijd van het jaar? Ik weet het niet…

Jij…

Jij bent diegene die me door en door kent. Die direct doorheeft dat er wat aan de hand was…

Jij doorgrondt me, stelt me gerust, trekt me terug op stevig ijs.

Jij weet  als geen ander wat er dan door mijn hoofd gaat en ook al is het voor jou moeilijk om stappen terug te zetten voor mij, je doet het en je bent er…

Wat er ook gezegd is over jou, ons… alleen wij twee weten als er geen ander wat de waarheid is, wat er ook nog zal gezegd worden. Jammer genoeg staan de beste stuurlui ALTIJD aan de kant. Alleen wij twee vormen een team!

Jij duwt “mijn winter” weer achter de deur en laat de zon binnen…

Omdat Jij, Jij bent!

  

43 gedachtes over “Jij

  1. Na je eerste zin dacht ik al : “die heeft een griepje te verwerken gehad” maar ik zou bijna helaas zeggen als ik hoor dat je gevloerd werd door achterklap en leugens die je blijven achtervolgen (niet dat ik je een griep toewens natuurlijk)
    Het was me ook al opgevallen dat het hier stil was trouwens. Eens de ‘ball and chain’ van mijn enkel is (blok van de dochter, maandag, YES !) maak ik eens werk van afspreken als dat goed is voor jou.

    Liked by 1 persoon

  2. Dag lieve Mrs. B,

    Was me ook opgevallen de stilte op jouw blog.
    Maar gelukkig heb je een lieve Jij, en ben jij een lieve Zij.

    Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt die wel.
    Zeg een hele dikke foert tegen achterklap en leugens. Is het allemaal niet waard. Geloof mij maar.

    Of zie het zo, als anderen het nodig vinden om te roddelen of wat dan ook, dan hebben ze zelf geen leven. Neh!
    Mij kan het al lang niet meer schelen wat anderen van of over mij denken.

    Jij bent een superlieve meelevende dame.

    Maak er deze avond een leuke avond van, en van alle dagen die volgen leuke dagen.
    Zie jullie deze avond al zitten met een glas bubbels en een lekker etentje.

    Veel liefs 😘

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

