Warme, hilarische dankbaarheid

  
Ik schreef het al eerder…

We zijn trots op onze 3 kinderen, wie ze zijn, wat ze al bereikt hebben… Ze zijn van schattige kleuters uitgegroeid tot toffe volwassenen. Elke fase heeft (had) zijn voor-en nadelen. Kunnen ze mee op school, hebben ze leuke vrienden, worden ze niet gepest, hebben ze niet teveel liefdesverdriet als één van de “lieven” het uitmaakte, lukken de examens tijdens de hogere studies, komen ze veilig thuis na een fuif…? Het stopt nooit…

Als ze dan afgestudeerd zijn komt het spannendste deel… vinden ze werk, en dan liefst nog werk in de richting dat ze gekozen hadden, met een beetje goed loon, leuke collega’s en niet al te ver van huis.

In twee van de drie “gevallen” (haha…ze moesten weten dat ik hen gevallen noem) werd er gescoord. Oudste en Jongste vonden een toffe job… Allebei in de sociale sector met een extra dimensie voor Jongste.

Die tekende 4 januari zijn vast contract van onbepaalde duur. Zijn taak: “beheerder van de boerderij en het daarbij begeleiden van de mentaal gehandicapten die er wonen en werken”, ik heb letterlijk geciteerd. Met zijn diploma en wij die absoluut geen landbouwbloed hebben is hij daarmee in zeer dikke boter gevallen. “Boeren” met een bediendencontract, interactie met mensen die extra aandacht vragen, koeien die getraind zijn om pas om  half 9 gemolken te worden πŸ˜‰ Γ©n niet ver van huis… wat wil een mens nog meer?? Een goei lief, daar wordt nog naar gezocht! We kunnen hem misschien inschrijven voor “boer zoekt vrouw”… 

  
Hij mocht de naam kiezen van het hierboven pasgeboren kalfje: “Marjolein”… Trots dat hij was…

Dit weekend was het zijn beurt om de koeien te gaan melken, dat hebben ze niet aan kunnen leren, dat die beesten dat zelf doen in het weekend… :)… jammer!

Hij mag dan van ons met de wagen van B rijden, dat spaart hem wat benzine uit en stiekem vindt hij het wel cool om met een BMW te mogen rijden… Geen kip die gelooft dat die auto van hem is natuurlijk, maar dat is dan niet belangrijk uiteraard. 

Ook “zijn bewoners” vinden de wagen geweldig en zijn kinderlijk blij als Jongste ermee komt werken. 

Toen hij terug thuis kwam vertelde hij héél blij dat wij wel content mochten zijn… Er stond een blinkende, propere auto op onze oprit. De bewoners hadden nog nooit een BMW “mogen” kuisen πŸ™‚ en Jongste liet hen begaan. 

 

Aangezien auto’s kuisen niet onze meest geliefde bezigheid is, gingen we met veel plezier kijken naar ons proper stalen ros…

Wat ons in een hilarische lachbui deed uitbarsten… Ik deel het graag met jullie…

  
  
We vinden geweldig, alhoewel hij nu Γ©cht gepoetst moet worden. Nu valt het pas echt op hoe vuil hij was.

Maar onze zaterdag is nu al geslaagd… we zien in gedachten de glunderende gezichten van 2 mensen die met zoveel liefde onze wagen gepoetst hebben en er nog plezier aan beleefd hebben ook!

We hebben Jongste daarnet toen hij terug vertrok op het hart gedrukt om hen héél erg te bedanken om onze wagen zo te doen “blinken”! 

We zijn dankbaar om zoveel simpel geluk. 

40 gedachtes over “Warme, hilarische dankbaarheid

  1. Boeren met een bediendencontract. Het is weer eens wat anders ! Het lijkt me vooral een ‘warme’ job door de meerwaarde die de mensen met een beperking (niet negatief bedoeld) geven.
    Ik ga bijna wekelijks een jongeman halen van een zorgboerderij, hij komt daar altijd heel enthousiast van terug.
    Het autoverhaal heb ik hier ook meegemaakt. Kleine dochter had mijn wagen gepoetst in de vakantie en hij vertoonde ook hier en daar een kleurverschil πŸ™‚

    Liked by 2 people

  2. Ooit werd ook ik rondgeleid op een “zorgboerderij” zoals deze bij ons genoemd worden en wel door de medewerkers zelf. Het meest hartverwarmend was de trots waarmee zij me toonden wat hun stukje verantwoordelijkheid was, dat ene stukje in die groentenkas…

    Liked by 1 persoon

  3. Wat een fantastische job heeft jullie jongste! Het kan niet anders, dan dat hij hetzelfde warme hart als zijn mama heeft.

    Het heeft wel iets.. een auto met een speciaal patroon πŸ˜‰

    Like

  4. Met een glimlach heb ik het gelezen… Heerlijk mooi en dankbaar werk zeg. Ik zelf zit nu nog in de periode, basisschool en begin pubertijd, ik hou er van om voor ze te zorgen, en hoop dat de zorgen nog lang uitblijft..En jullie hebben weer een schone wagen hoe mooi is dat!!

    Liked by 1 persoon

  5. Dat soort werkplekken zijn er helaas steeds te kort.
    Zowel het interieur als de buitenkant hebben ze aangepakt: ze weten van wanten. Het lijkt wel een carwash uit de jaren 1940. De bediening is in ieder geval in orde.

    Like

  6. hahahaha oh wat mooi, en ja voor mij herkenbaar natuurlijk op andere manieren gezien ik ook eens per week met cliΓ«nten werk als deze πŸ˜‰ Ik ben zo blij dat jullie drie kinderen alle drie hun weg hebben gevonden of aan het vinden zijn.

    En ja, daar moet je ook dankbaar voor zijn, zo kreeg ik het goede nieuws, dat mijn dochter in maart aan haar rijbewijs kan beginnen voor haar gekozen opleiding, in de evenementen heb je gewoone en rijbewijs nodig! Ik hoop zo dat zij hem snel zal halen en dan kan ook zij gaan voor wat zij graag wil doen! Ik ben sowieso al zo trots op haar. Ze komt van ver, laten we het daarop houden. πŸ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

  7. En weer een vlaag van heimwee bij het lezen van je post… Vooraleer ik verder ging studeren om leerkracht te worden, behaalde ik m’n diploma als opvoedster. Ik koos uiteindelijk voor het onderwijs omdat het makkelijker combineerbaar is met een gezin. Maar ik zal de omgang met die gasten altijd blijven missen…

    Liked by 1 persoon

    1. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, wij zijn alle 2 regent van opleiding en B heeft een jaar als opvoeder gewerkt, moeilijk te combineren met een gezin. Oudste zal als opvoedster van mensen met een beperking nog moeten wennen als haar babytje er is… Jongste is nog lang niet toe aan een gezin πŸ™‚

      Like

  8. Dankbaar zijn is heel erg nederig… en dat is wat mensen mooi maakt!
    Wat een heerlijke baan heeft die jongste van jullie! Met dieren werken is ook zo dankbaar. Ze stellen je echt nooit teleur!
    Dat hij het naar zijn zin heeft is al duidelijk, hoop dat hij nog lang mag genieten op de speciale plek met speciale mensen!
    X

    Like

    1. Zijt maar gerust, we vonden het prachtig, hebben het aan iedereen verteld die het horen wilde πŸ™‚
      Middelste zit volop in zijn blok voor zijn laatste jaar grafische multimedia in Gent… Mag stage gaan doen bij “Koeken Troef” van Bart de Pauw πŸ™‚

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

