In de fleur van mijn leven

  
Billy wees me er gisteren fijntjes op dat het bijna zover is. Niet dat ik het zo erg vind om er af en toe aan herinnerd te worden, maar toch…
Ze komt eraan, of ik het nu wil of niet…

  
Ik ben bijna een halve eeuw oud, echt waar. Zolang ga ik al mee… Zelfs de kleurentelevisie was toen nog niet uitgevonden (alhoewel ik me daar niets meer bij kan voorstellen).

Toegegeven, ik voel me uiteraard nog geen “bijna 50″… Eigenlijk meer 39 of zo πŸ™‚ . En het is ook wel zo, de vijftigers van nu zijn niet de vijftigers van de generatie van mijn ouders. Maar… We moeten een kat een kat noemen, een jong veulen ben ik niet meer. Als je mij met kaas zou vergelijken, dan zou ik “belegen” genoemd worden.

Ik werd gisteren met de neus op de feiten gedrukt toen ik met Oudste ging winkelen. Ze wilde graag mijn mening over suikerbonen, geboortekaartjes enz…

Dat was behoorlijk confronterend, de tijd dat ik zelf voor haar geboorte moest gaan kiezen was precies een jaar geleden. Mooie dingen dat ze hebben, ik zou zo terug aan boelekes beginnen, al was het alleen maar om een kaartje te kiezen! Maar nee, nu wordt me de taak van oma toebedeeld.. En te zeggen dat het Oudste er “gisteren” nog zo uitzag…

  

Maar het feit staat vast, ik word een dame, in plaats van een jong veulen. Een dame die tot hier toe tevreden terugblikt op haar halve eeuw.

I count my blessings…

Ik wilde trouwen met mijn droomprins =check, ik wilde 3 gezonde kinderen =check, ik wilde kinderarts worden =failed, ik wilde een goede relatie die zou blijven duren =check… Zo kan ik nog wel even blijven doorgaan…

Met ouder te worden kijk ik alvast terug op een gelukkig, rijkgevuld leven, met heel veel hoogte- en slechts een paar dieptepunten. 

Ik voel me steeds beter in mijn vel en ben me meer bewust van wat en wie ik Γ©cht ben. Daar zit de aanwezigheid en aandacht van Mr Brubeck zeker voor iets tussen. Dankzij hem legde ik al een fijn traject af… 

Veel mensen passeerden in mijn leven, enkel de belangrijkste bleven, en zo is het goed. Wie in mijn hart zit, verdient mijn volle aandacht!

Het “gekonkelfoes” rondom mij neemt toe, ik betrap mijn gezin erop dat gesprekken stilvallen als ik binnenkom… Vind het wel grappig en laat het oogluikend gebeuren!

Ik blijf een jonge vijftiger, die nog heel veel zin heeft in het leven… Enkel de ongemakken die “mijn Middlife” met zich meebrengt ga ik niet met jullie delen, sta me toe die voor mezelf te houden.

Dus… Laat ze maar komen…Sarah…

Ik ben er klaar voor πŸ™‚ .

71 gedachtes over “In de fleur van mijn leven

  1. Ik nog een dik jaar, dan is het ook zo ver voor mij hoor. Ik vind het helemaal niet erg om ouder te worden. Natuurlijk worden we er niet knapper op, maar je krijgt er zoveel voor terug. Ben nu trouwens een heel mooi veelzijdig boek aan het lezen over de overgang van Marieke Gels. Wanneer is de dag?

    Liked by 1 persoon

  2. Ik heb het zelf wel moeilijk met ouder worden, ook al besef ik dat 31 eigenlijk helemaal nog niet oud is. Ik hoop op mijn 50e op dezelfde manier er tegenaan te kijken als jij, met nostalgie maar ook veel goesting voor wat nog moet komen. Alvast proficiat

    Like

  3. Leuk, in de lente! Ik moet het meestal stellen met sneeuw, ijzel en vrieskou. Hoewel het nu snel zou moeten veranderen… Bij mij is ’t ook niet meer zo lang, ik vind het getal nu al zo bizar. Het klopt totaal niet met mijn zelfbeeld.
    En een dame, wauw! Nee, ik ben geen dame, ik voel me echt niet zo. Als ze “madame” zeggen tegen me, kijk ik om om te zien waar mijn moeder is. Op de markt zeggen ze soms nog: “Dat meisje was eerst” tegen mij. πŸ™‚ Goeie genen zeker?

    Like

  4. Daar waar “vroeger” het leven pas begon na je veertigste…is dat dus nu na je vijftigste πŸ™‚ althans…ik geniet van iedere dag, al 15 jaar en voor die tijd was het leven ook een feestje…je moet alleen zelf de slingers ophangen, dan blijft het feest πŸ™‚

    Like

  5. Ik ben nog lang geen 50… Maar wens zeker 50 en eigenlijk ouder te worden.
    Het is een getal… Niets meer of minder… Het is de lading die je er zelf aan geeft…
    Volgens mij is het een mooie leeftijd… Omdat je jou groei in het leven kan evalueren, en ook nog voldoende ruimte heb om nog verder door te groeien…. Prachtig eigenlijk. P.s: je dochter groei heel snel πŸ˜‚ gister nog een dreumes… Nu zwanger.
    😘 geniet er lekker van!

    Like

  6. Eigenlijk geldt voor de meesten van ons dat de positieve dingen vaker zijn voorgekomen dan de negatieve. Maar de negatieve vallen nu eenmaal meer op. Goed dat jij dat anders ziet! En op naar de volgende 50 mooie jaren!

    Like

  7. En op een dag wordt je dochter 50 en mag je “vanaf de andere kant” meedoen aan al die geheimzinnigheid. Al is het héél snel gegaan toch ben je gelukkig om wie ze geworden is en dat je eigenlijk jezelf nog geen dΓ‘g ouder voelt dan haar 50.
    Het is fijn dat jij er zo plezierig op terug kunt kijken en, meer nog, ook verlangend vooruit kijkt,

    Liked by 1 persoon

  8. Ik ben ondertussen 57, op weg naar mijn 58. Over een dikke jaar dus 60. Met die Abraham (in mijn geval) had ik absoluut geen problemen, maar die zes ervoor 😦 :(… Kon ik die klok maar stil zetten (en ondertussen verder leven, natuurlijk).

    Like

  9. Wel als ik zou weten dat ik me op m’n 50ste ook zou voelen zoals jij het bij jezelf beschrijft, dan zou ik helemaal geen moeite hebben om ouder te worden. In feite heb ik geen moeite met ouder worden op zich, maar wel met het feit dat hoe ouder je zelf wordt, van hoe meer mensen je afscheid moet gaan nemen…

    Liked by 1 persoon

  10. De tijd gaat snel he? Het gaat mij niet eens om dat ik dit jaar alweer 45 word. Maar ik kan het niet geloven, alsof ik wat jaren heb overgeslagen. Het is natuurlijk een eer om gezond oud te mogen worden. En als je dan ook nog zo heerlijk jeugdig bent en denkt zoals jij… Dan ben je een gezegend mens! En heerlijk die geheimzinnigheid !! Ik moet altijd aan het liedje Anne denken van Herman van Veen: de wijzers van de klok gaan snel ach dat merk je later wel Anne… Zo is het…

    Like

  11. Sarah!.. Voor mij al een aantal jaartjes geleden. Eerlijk? .. Ik vond het fantastisch! Ik had helemaal niet het gevoel, dat ik ouder werd. Ik heb er zelfs een groot feest van gemaakt.. met live band en al πŸ™‚ En een jaartje later werd ik voor het eerst oma! ‘k Heb dus alleen maar fijne herinneringen πŸ™‚

    En wat die kleurentelevisie betreft.. Ik kan me nog wel heel goed herinneren, dat we thuis zwart/wit keken en dat mijn mama haar vriendin/bovenbuurvrouw een kleurentelevisie had gekocht en dan mocht ik daar TopPop gaan kijken! Een belevenis op zich πŸ™‚

    Leuk toch.. dat gekonkelfoes! Zo spannend…

    Like

  12. Wanneer is de dag? Dat Sarah komt? hahahaha en ja zo voel ik het dan ook, mijn dochter nog niet zwanger, maar goed, het kan wel, en dan zit ik hier 44 pas te zijn πŸ˜› En het lijkt nog als de dag van gisteren, gezien mijn nicht nu zwanger is, brengt dat ook mijn eigen zwangerschap naar boven, en mijn moeder dan… daar sta ik dan ook bij stil πŸ˜‰ Nu ze bijna 64 wordt…

    Wat ik vooral fijn vind om te lezen, is dat al je dromen zijn uitgekomen die je hier beschrijft op 1 ding na, de failure, maar wat je nu doet, is toch ook goed, ik denk dat de rest meer belangrijk is. ❀

    X

    Like

  13. Ik noteer 17 juni in mijn agenda, zodat ik je niet vergeet te feliciteren !
    Het groot voordeel aan ouder worden is dat er veel onzekerheden weggevallen zijn waar we in onze jonge dagen soms wakker van lagen. Er is nu ook weer tijd voor onszelf (en partner) nu de kinderen niet meer zo ‘gepamperd’ moeten worden.

    Liked by 1 persoon

  14. Johhhh, elke leeftijd is leuk! Ik ben al 15 jaar geleden 50 geworden, denk dat ik me toen ouder voelde dan nu.. haha! Het is een mijlpaal ja, maar wel een mooie! En 50 is het nieuwe 40 zeggen ze toch?
    Komt vast goed lieve Mrs B… πŸ˜‰
    X

    Like

Geef een reactie

