Stil in mij

Zoals al eerder door Mr Brubeck verteld, maakten we vorig jaar een 3 weken durende rondreis langs de Westkust van de Verenigde Staten.

3 weken wij tweetjes… 

 
Wij kunnen dat, meer nog, vinden het heerlijk om op onszelf aangewezen te zijn. Praten, lachen, zingen (met mate 😉 ), huilen, stil zijn, wandelen, drinken, eten… We kennen elkaar door en door en dat maakt dat we alles samen kunnen doen.

Ik moet zeggen dat ik redelijk sceptisch stond tegenover Amerika, ik kende het alleen van de films en dat straalt heel veel uiterlijk vertoon uit.

Buiten de fantastische tijd die we als koppel beleefden waren we alle twee zwaar onder de indruk van de natuur… en nog meer van alles wat daarmee in contrast staat…

  
Als je uitkijkt over “Death Valley”, dan besef je dat je als mens “nietig bent”… we werden er allebei heel stil van…

  
De eindeloze “weidsheid”, je kan uren rijden zonder iets of iemand tegen te komen. Het leverde met momenten ook wel pittige discussies op, omdat B het af en toe nodig vindt om op het allerlaatste moment te gaan tanken (ik vind het verschrikkelijk). Als je weet dat sommige plaatsen 200 km uit elkaar liggen, zonder tankstations ertussen…. Brrrr….

  
De ongeloofwaardige schoonheid van Antelope Canyon… weliswaar een complete “rip off” door de Indianen, die er waanzinnige toegangsprijzen voor vragen.

  
Het ongelooflijk contrast met de fake wereld van Las Vegas, want wat je hierboven ziet is het interieur van een hotel… 

Ook al houd je niet van de decadentie, wij ook niet eigenlijk, je moet het met eigen ogen aanschouwd hebben…

  
En oh ja, we hebben ons er 2 dagen serieus laten verwennen! 🙂

  
Het was een reis om nooit te vergeten, de indrukken staan voor altijd in ons geheugen gegrift…

Ik zou hier graag alle foto’s posten, maar dan zijn jullie wel even zoet… Geniet maar van deze, ze lichten een klein puntje van de sluier van schoonheid op die we mochten aanschouwen…

43 gedachtes over “Stil in mij

  1. Wat een prachtige foto’s!
    Prachtige landschappen.. echt genieten!
    Al moet ik toegeven, dat het hotel ook wel iets heeft 🙂

    Ik kan me zo voorstellen, dat dit echt een fantastische reis moet geweest zijn.

    Like

  2. Mooi! Ik ging in 2009 met mijn zoon naar California, maar we waren enkel in Yosemite Nationaal Park. Normaal gezien gaan wij in 2017 een trip doen met de schoonouders én de kinderen langs wat meer nationale parken. Ik ben erg benieuwd!

    Liked by 1 persoon

  3. Echt wel indrukwekkend, die natuurfoto’s. De kitsch van Las Vegas neem je er dan maar voor lief bij.
    Een goede vriend van me woont in Michigan. Ook hij is erg lyrisch over de natuur aldaar.
    Troost to myself: de Ardennen zijn eveneens erg fraai. 😉

    Like

  4. Uit foto’s van onze zoon wéét ik dat Amerika héél veel mooie gebieden kent!
    Dat de indianen de hoofdprijs vragen begrijp ik ook nog, het zijn uiteindelijk de oorspronkelijke bewoners die ooit naar onvruchtbare gebieden werden verdreven en dus op een andere manier in hun levensonderhoud moeten voorzien.
    Op dit moment is onze dochter, na een bezoek aan haar broer in Maryland, onderweg naar Florida vanwaar ze over een week via Maimi. weer terug gevliegen.

    Liked by 1 persoon

  5. ik had er al bij Mr. over gelezen. Amerika zegt mij ook niet zoveel (ik lijk wel een uitzondering), maar voor de natuur en de uitgestrektheid zou ik er nog wel eens willen naartoe gaan.
    Mooie foto’s, Mrs.!

    Liked by 1 persoon

  6. Prachtige foto’s en leuk dat je ook mee doet! En ja, Amerika is een land waar veel over gesproken wordt, maar dat maakt eigenlijk juist dat ik het met eigen ogen wil zien en vooral zou willen beleven ooit…. vooral de natuur, de auto ritten, en daar, heeft men altijd jerry cans bij zich in de auto toch? Als reserve, hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  7. Ooit ben ik een keer in Amerika geweest in 1990. Zoon was toen als ex-change student een jaar naar High school en woonde in een gastgezin. Ik wilde weten waar hij woonde, kreeg van die jongen, hij was net 16 en eigenlijk veel te jong, niet de info die ik wilde hebben. Samen met mijn moedertje 12 dagen bij hem geweest. 500 km naar een pretpark in Kansas City rijden was normaal.Ook wij keken onze ogen uit!
    Op mijn verlanglijstje staat nog een reis naar California waar een vriendin woont in San José. Dat gaat er ook nog wel van komen, maar dan in mijn eentje! Denk ik 😉
    Mooie foto’s en inderdaad, zo op elkaar aangewezen zijn is genoeg als je met elkaar kunt lezen en schrijven!
    XXX

    Like

Geef een reactie

