Goede voornemens

  
Goed idee, goede voornemens nemen we nΓ‘ december… Dat moet degene gedacht hebben die “goede voornemens” uitgevonden heeft.

Al maar goed, beginnen met al die plannen na de feestdagen. Beeld je in… sla als aperitiefhapje, tomaat als voorgerecht, spruiten als hoofdgerecht en een glas water als dessert… Bweik… Ik moet er niet aan denken πŸ™‚ .

Terwijl Mr Brubeck nu, om 3u ’s middags, al een glas champagne voor me uitschenkt, neem ik me voor om vanaf maandag gedurende de week geen alcohol meer te drinken. (Anders mag ik morgen ook al niet meer en dat is niet tof.)

Bij de meeste mensen draaien de goede voornemens om eetgewoontes. Gezonder gaan eten-lees:een paar weken lijnen om er dan mee op te houden- en veel gaan sporten.

Ok, ik pleit schuldig, dat is een voornemen dat ik ook een aantal keer in het begin van het jaar genomen heb. Om na 2 maanden te beseffen dat je eigenlijk je eetgewoontes moet aanpassen en dat fitness eigenlijk niet je ding is.

Jullie hebben er Γ©cht geen idee van hoeveel fitnessabonnementen er verkocht worden in het begin van het jaar en hoeveel ik er na een paar maanden terug moet annuleren met de nodige gevolgen… Er zitten altijd addertjes onder die voorwaarden, uitkijken dus lieve lezers, al was het alleen maar om mij wat minder werk te bezorgen :).

Ach, het is “des mensen”, een nieuw jaar, een frisse start. Alleen zouden we misschien kunnen proberen onze goede voornemens wat langer vol te houden.

Niet alleen op gebied van eten worden er goede voornemens gemaakt… Daar zijn de nieuwjaarsbrieven een mooi voorbeeld van. Ik heb daar altijd wel van genoten, die verrukte kindersnuitjes die maar net boven hun brief uitkomen. Binnenkort, waarschijnlijk binnen een jaar of 3 (valt het op dat we graag oma en opa worden?), wordt er voor ons ook terug voorgelezen… Uiteraard kijk ik elk jaar uit naar de prachtige brief die B voor me schrijft en die ik met tranen in mijn ogen zit te lezen!

Ik neem geen goede voornemens meer in het begin van het jaar… Ik besef maar al te goed dat we er door het jaar wat meer aan moeten denken om “ons best te doen”.

Lukt het me altijd? Neen, waarschijnlijk niet.:. 

Maar ik probeer het wel, vriendelijk te zijn, je krijgt er zoveel voor terug… een beetje geduldiger in het verkeer te zijn (B zit me nu al uit te lachen), wat meer naar de kinderen te luisteren ipv te zagen dat ze hun sokken moeten opruimen… , aandacht te hebben voor mensen die het moeilijk hebben…, wat meer kaarten kopen van de 11.11.11 aktie…

Ik zal mijn best doen…

Ben ik nu toch goede voornemens aan het maken?? πŸ™‚ 

  

52 gedachtes over “Goede voornemens

  1. Nee natúúrlijk maak ik geen goede voornemens, beetje domme gewoonte om door te gaan tot het volgende jaar wanneer je wéét dat je dingen moet/wilt veranderen.. dat kun je toch beter metéén aanpakken, daar is iédere dag een goed moment voor!
    Ooit ben ik in een meimaand gestopt met roken omdat ik na 2 weken ziekenhuis al behoorlijk afgekict was .En ooit ging ik naar een sportschool ergens in september omdat men dÑÑr een sauna had en de “onze” was afgebrand;-)

    Liked by 1 persoon

  2. Wij doen ook niet aan goede voornemens. Maar mijn lief scandeerde deze morgen wel “ik ga niet meer drinken tot het einde van de maand!” en ik riep luid mee “ik doe mee!”. Oh jee

    Liked by 1 persoon

  3. Ik heb op Oudejaarsavond iets te veel wijn en veel te weinig water gedronken, met als gevolg drie dagen hoofdpijn. Niet moeilijk dus om het de eerste week of twee wat kalm aan te doen. Jammer dat ik verjaar half januari, want dan zal ik het toch niet kunnen laten om iets lekkers te drinken…

    Liked by 1 persoon

  4. Ach, het heeft ook wel weer wat gezelligs vind ik, als zo in het begin van het nieuwe jaar als de sportschoentjes weer uit de kast komen, de koolhydraten in de kast blijven, en we elkaar dolenthousiast vertellen dat we maar niet begrijpen waarom we niet altijd zo leven, terwijl we ons er zo geweldig en fit bij voelen.
    Wherry did we go wrong, haha.

    Liked by 1 persoon

  5. Mijn voornemen is om elke dag mijn 10 000 stappen te halen, tot nu toe lukt dat door elke morgen vroeg te gaan wandelen. Ik durf wedden dat tegen maandag mijn voornemen flopt. Het tweemaal retour Brugge, tweemaal retour Gent en éénmaal retour Eeklo zal nl met wielen onder mijn kont gebeuren.

    Liked by 1 persoon

  6. Oh ja, ik heb wel goede voornemens, maar dat betreft dan niet afvallen (hoef ik niet, er mag geen gram vanaf hoorde ik laatst fluisteren πŸ˜‰ ), stoppen met roken (hoef ik niet, dat heb ik 35 jaar geleden al gedaan).. haha.. wat dan wel? Bloggen, lezen, mijn kleindochters verwennen (wacht maar, als het kleinkind er is snap je het) en lief zijn voor iedereen die het verdient en/of nodig heeft!
    En oh ja toch wel iets… zorgen dat ik geen enkele bekeuring krijg in 2016! Dan zal ik toch echt wel supertrots zijn op mezelf pfffff
    Liefs + X

    Like

      1. Ja, die bekeuringen… in het begin van het jaar als ik tussendoor in Nederland was… reed ik echt regelmatig te hard.. En oh wat is dat toch zonde van het geld… kan ik wel beter gebruiken. Dus nu altijd de navigatie mee (mijn Darling) ook al weet ik de weg. Die triggert mij om beter op te letten.. πŸ˜‰

        Liked by 1 persoon

  7. hahahaha ja dat fitness waarom doet iedereen dat, alsof er geen andere sporten zijn die misschien vele meer stimuleren omdat je in team verband gaat sporten of zwemmen, mis ik ook altijd in het rijtje, iets wat je alleen kunt doen, of juist anderen mee kunt nemen om te gaan zwemmen, en met zwemmen train je al je spiergroepen net zo goed, of misschien zelfs beter dan met fitness, het is zachter en toch een gespierd lijf πŸ˜€

    Ik bedenk mij, of ik nu een blog zal schrijven met Spuit 11, als titel, ik weet niet of jullie die uitdrukking kennen, hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  8. Heb nooit begrepen waarom mensen pas vanaf een bepaalde datum beginnen te doen wat zij willen doen. Wat is er mis met vandaag? Beste wensen nog!

    Like

Geef een reactie

