“Being” Mrs Brubeck

Ik ben alleen nog in mijn woorden, die ik zachtjes afdruk in de weke klei van kleine ogenblikken…

En verwonderd mezelf herken in nieuwe, andere vormen…

Een stil decor waarin ik blij, verrukt binnenstap…

  

Being Mrs Brubeck…

Een hele verantwoordelijkheid 🙂 .

2014, u leest het niet verkeerd, was een moeilijk jaar… Maar ook een verhelderend jaar, een jaar waarin veel dingen op zijn plaats vielen, waarin op korte tijd een mallemolen van emoties rondzwaaiden, waarin alles wat echt belangrijk was glashelder werd.

Being Mrs Brubeck…

2015, een bijzonder jaar… Het jaar waarin ik “officieel” Mrs B werd.

Ik heb gelezen, gelezen en nog eens gelezen. Van de ene blog op de andere terechtgekomen. Ik geef toe, ben een hele tijd sceptisch geweest tegenover blogland, maar ook geïntrigeerd. Na iets meer dan een jaar door het leven te gaan als “Liefste”, trok ik mijn stoute schoenen aan en waagde me met mijn alterego “Mrs Brubeck” in de blogwereld.

Geïnspireerd door de stukjes van mijn wederhelft ontdekte ik dat het schrijven ook mij best plezier bezorgde. Ik werd hierbij enorm gesteund door Mr Brubeck, die trots is, net zo trots als ik op hem.

Toen ik gisteren een mail kreeg van wordpress met mijn “rapport”, viel ik bijna van mijn stoel. Zoveel volgers, reacties… Dat had ik nooit verwacht 🙂 .

Mrs Brubeck denkt na…

Ik weet ook wel dat een groot deel van jullie bij mij terecht gekomen zijn via B, waarschijnlijk gewoon benieuwd wat ik in de pap te brokken had… Ik begrijp het wel…

Ik weet ook wel dat ik door sommigen gelezen word en dat er mensen zijn die niet reageren… Ik kan het alleen jammer vinden als dat gebeurt omwille van het feit dat er een oordeel over mij gevormd is zonder mij te kennen. 

Het maakt niet uit. Ik ben blij als ik een lach of een traan of gewoon belangstelling kan opwekken met wat ik schrijf. 
Ik heb al met een paar mensen “persoonlijk” contact gehad via mail en heb er zelfs een gloednieuwe vriendin bij op FB… 

Zo fijn!

Being Mrs Brubeck…

Dat kan ik alleen maar zijn dankzij mijn man, mijn gezin en zeker dankzij jullie allemaal! Bedankt om te komen lezen, reageren en me te volgen!

Ik wens jullie allemaal een bijzonder 2016 toe!

Iemand zei leef iedere dag alsof het je laatste is…

Ik zeg leef iedere dag alsof het je alleréérste is.

Er is zoveel om je over te verwonderen en nog veel maar om naar uit te kijken!

Een verrassend nieuwjaar!!

Xxx Mrs Brubeck

  

 

55 gedachtes over ““Being” Mrs Brubeck

      1. Ik zou een anekdote vertellen van wat we ook meemaakten met Hollanders toen we op een tussenstop van een rondreis de bus verlieten, maar het is oudejaar en jullie moeten waarschijnlijk nog eten. 🙂 🙂

        Like

  1. Een oordeel over iemand vormen zonder de persoon ik kwestie te kennen, vind ik verwerpelijk. Een oordeel is een schot, dat meestal de schutter treft en niet het doel.

    Ik wens je, zowel privé- als bloggewijs, een fijn 2016 toe. Moge het je stoutste verwachtingen overtreffen!

    Liked by 2 people

  2. Ik heb je blog nog niet zolang geleden ontdekt. Niet via Mr B, maar ik kwam eerst bij jou terecht. Ik ben er echt blij om! Je blog sprak mij meteen aan. Je schrijfstijl is prachtig, maar ik had ook meteen het gevoel, dat je een bijzondere dame moet zijn.
    Voorlopig blijf ik nog even in de anonimiteit.. maar ik hoop je ooit nog beter te leren kennen!

    Fijn eindejaar en vooral een super nieuw gewenst!

    Like

  3. Volgens mij kwam jij ,misschien wel per ongeluk, bij mij terecht, in ieder geval kwam ik dus niét via mr. B hier, sterker nog, ik kén zijn site helemaal niet;-)
    Lang niet iedere bezoeker die niet reageert zal “een mening” over je hebben, Of in ieder geval geen negatieve, maar láng niet iedereen schrijft makkelijk genoeg om te reageren, en kan soms gewoon te weinig zelfvertrouwen hebben om te schrijven.
    Ik ken een paar mijn “lurkers” en ik weet dat ze gráág bij me lezen maar domweg niets durven te schrijven.
    Maar hoofdzaak is dat de blogger zélf zich op z’n gemak voelt en het leuk om te horen dat jij je in zo korte tijd thuis voelt in logland.
    Wat leuk dat je dit jaar getrouwd bent, dat moet alléén al het jaar mooi maken.Dat 2016 maar nóg mooier mag worden, gezellige jaarwisseling

    Like

    1. Lieve schat, dat heb je een beetje verkeerd begrepen… 🙂 ik sta hier hartelijk te lachen 🙂
      Ik ben al 26 jaar getrouwd met B, maar hij had al een vorige blog, Brubecktakesfive…
      Daar was heel wat om te doen hoor, eigenlijk zou je zijn eerste logjes van Brubecktakes5 eens moeten lezen…
      Ik noemde mezelf Mrs Brubeck omdat ik nu ook ben beginnen bloggen…
      Ach, het is een heeeeeeeeel lang verhaal!
      Liefs
      😘

      Like

      1. Whahaha, ja dát moet je even weten natuurlijk;-) en juist omdat ik zijn blog niet ken had ik die link niet gelegd.
        Uit angst om het niet meer bij te kunnen houden bezoek ik nooit onbekende blogs, stel dat ik me er thuis voel…, heb ik er wéér een verslaving bij;-) en ik wil ruimte houden om mensen die mij vinden te kunnen linken.Om diezelfde reden zet ik ook nooit tags en doe ik niet mee aan schrijfopdrachten, allemaal dingen die méér bezoekers opleveren dan ik waarschijnlijk aan kan!

        Liked by 1 persoon

  4. Lieve Mrs Brubeck!
    Wat een mooi, liefdevol en helder logje!
    Je hebt je heel snel een plekje verworven in Blogland. Jij bent dan wel Mrs Brubeck maar je bent jezelf en dat is waar het om gaat.
    Een zorgzame vrouw en moeder en ik geniet van je schrijfsels.
    Ons contact vind ik ook heel bijzonder! Ik geef toe, heb wat minder tijd gehad, en dat zal de komende tijd nog wel zo blijven, maar voor een specialleke (zegt mijn nichtje altijd) zoals jij, maak ik tijd!
    En de mensen die niet reageren, hebben misschien ook minder tijd, denk niet meteen dat ze negatief over je denken.
    Lieverd, ik wens je heel veel geluk in het nieuwe jaar, een gezond kleinkind in je armen, goede gezondheid en heel veel liefde!
    Liefs, Trees

    Liked by 1 persoon

  5. Dat sceptisch zijn weet ik nog, volgens mij heb ik daar ooit nog zeer uitgebreid op gereageerd hoe mooi het kan zijn, vriendschappen via blog maken en die kan ik gerust zeggen, heel lang mee kunnen gaan 😉 Ennuh, ik zit ook op FB trouwens, hahaha Dus…. 😀

    Mag hoeft niet natuurlijk! Ik wens jou en Mr. Brubeck een heel mooi 2016 toe, ik heb net zijn mooie brief aan jou gelezen, en zelfs ik smolt ervan, ja je mag trots op jezelf zijn Mrs. Brubeck!

    Liked by 1 persoon

    1. Dank je lieve Morgaine…
      Ik blijf een beetje problemen hebben met FB, onze kids weten niet dat we bloggen en ook niet waar we vorig jaar doorgegaan zijn…
      Ze zien ook onmiddelijk met wie ik bevriend ben en dat maakt het moeilijk om uit te leggen, jij kan geen vroegere schoolvriendin zijn 😦 jammer genoeg….
      Dus willen graag, maar praktisch… Moeilijk…
      We zullen gewoon in 2016 eens afspreken voor een goeie babbel
      Liefs!

      Liked by 1 persoon

  6. ik hoor bij de vele bloggers die je via je wederhelft heeft ontdekt én enorm weet te appreciëren.
    Met een eigen invalshoek en ideeën.
    En een fijne interactie met de lezers, wat ikzelf wel belangrijk vind in de bloggers die ik volg.
    Diepe buiging, Mrs.!

    Liked by 1 persoon

  7. Jij schrijft eerlijk en hartroerend, Mrs.B. Terecht dat Mr. B trots is, al kan hij zijn lezers ook vaak beroeren. Bij het lezen van zijn logjes komt er meer dan eens een welgemeende ‘wow’ over mijn lippen.
    Een blog of niet, een vraag die ik mij de afgelopen jaren vaak heb gesteld. Ik wilde een anonieme blog (om persoonlijke dingen van mij af te schrijven), vandaar de verzonnen naam Kristien. Ik heb beslist om niet te bloggen. Ik vind het niet verstandig om privé zaken op het internet te zetten, schrijven kost me enorm veel moeite, en de dikke muur die ik rond mij gebouwd heb om niet gekwetst te worden, houdt me tegen.
    Bloggen is een wereld van lezen en gelezen worden, liken en geliked worden, volgen en gevolgd worden. Een cyberkliekje waar ik niet thuishoor. Hoog tijd voor mij om enkel te ‘lurken’ (al voel ik mij dan vlug schuldig).
    Ik wens jullie nog heel veel blogplezier, maar vooral veel warmte en liefde dicht bij je gezin en dierbaren.
    lieve groetjes,
    Christel

    Liked by 1 persoon

    1. Wel Christel, ik begrijp je reactie volledig…
      Ik ben vorig jaar willens, nillens met de blogwereld geconfronteerd en dat heeft heel wat teweeg gebracht! Ondanks het feit dat “iemand” dat wel gedaan heeft, wil ik uit respect niet alles op het internet smijten, alhoewel ik wel vind dat ik het recht heb om mijn, onze kant van een verhaal te vertellen.
      Het kliekvormen, dat is er denk ik wel hoor… Maar bij de “oprechte” bloggers valt dat nogal mee.
      Met lurken heb ik geen probleem, maar vind het HEEL fijn dat je toch reacties nalaat!
      Maw… Ik stel je mening op prijs!
      Liefs!

      Like

  8. Dank je wel, dat is lief!
    Wat er precies gebeurd is, weet ik niet (hoeft ook niet), belangrijker is dat jullie band nog hechter geworden is en dat jullie een onverwoestbaar liefdeskoppel zijn, die volgend jaar moeke en vake?
    oma en opa? worden van een prachtig kleinkind!

    Liked by 1 persoon

  9. Een van de leuke blogmomenten van 2015 is jouw blogje leren kennen… het is hier heel leuk vertoeven 🙂
    Onze beste wensen voor 2016… een jaartje vol gezelligheid… veel liefde… en een goede gezondheid.

    Like

Geef een reactie

