Being a mom

  
Lieve zoon,

Ik wil luisteren naar je vragen, je een antwoord helpen zoeken.                     En zelfs als er geen antwoord is, weet dan, dat ik toch gewoon wil luisteren naar jou.

Je mag je hart uitspreken, je moet niet, maar het kan.

Doe het niet om mij, voel je nooit gedwongen. Misschien volstaat het al te weten dat er iemand is bij wie het kan.

Ik wil je nooit veroordelen, wat er ook in je leven gebeurt… Zelfs als je hopeloos in de knoei zit…

Je mag komen, en de deur van mijn hart zal altijd voor je openstaan.

Je hebt het moeilijk nu, ik weet het. Je worstelt met je gevoelens omdat je onzeker bent. 

Toen ik gisterenochtend je stil in de zetel aantrof, wist ik feilloos dat het niet goed met je ging. Je vriendin had nog bij ons moeten zijn… we gingen gezellig samen ontbijten…

Je excuus was doorzichtig, je bent eigenlijk een open boek.

Maar je kon praten met ons, over je relatie, je gevoelens… Het gaat al een tijdje een beetje moeilijk, jullie hebben het allebei druk en dat kan stress brengen binnen een relatie.

Je bent altijd een beetje een plantrekker geweest, op alle vlakken! Je bent een trouwe vriend voor je kameraden, ze dragen je op handen. Je bent een lieve (meestal toch ๐Ÿ™‚ ) broer, je gaat door een vuur voor je oudere zus en je jongere broer(tje). We zijn trots op je en alles wat je doet.

Twee jaar geleden bracht je Schoondochter mee, een tof meisje met het hart op de juiste plaats. Ook wij gingen snel van haar houden. Jullie relatie is pittig, alletwee een sterk karakter… Maar jullie waren gelukkig en dat is alles wat je als ouders wil zien. Ons gezin wordt alleen maar groter en dat vinden we echt geweldig!

Maar…Er zit een kink in de kabel en het raakt je. Je weet niet zeker of het goed komt. Een adempauze werd ingelast… zelfs Kerst vieren jullie niet samen. 

We zien dat je ongelukkig bent, ze geeft geen teken van leven… En dat doet pijn lieve schat. We kunnen er voor je zijn, met je praten, naar je luisteren en je knuffelen. Gelukkig doe je dat op je 22e nog altijd graag.

We kunnen je momenteel alleen onze liefde geven, de warmte van een veilige thuis, waarin je jezelf kan zijn! 

Wij blijven je ouders, voor altijd, no matter what. We hopen zo dat het in orde komt, samen met jou.

Maar welke kant het ook opgaat, je redt het wel! Je bent een sterke, fijne man en je komt wel op je pootjes terecht!

Ps: Een lichtpuntje ligt klaar onder de kerstboom, je wordt peter van het kindje van je zus, je weet het nog niet, maar hoopt er stiekem op… Het zal je toch een beetje een fijne Kerst bezorgen en iets om naar uit te kijken!

Liefs

Mama x

53 gedachtes over “Being a mom

  1. Het doet pijn je kind ongelukkig of verdrietig te zien. Je wilt helpen.. maar meer dan luisteren kan je niet doen. Een beetje een machteloos gevoel.
    Ik voel zo met jullie mee.
    Het peterschap is gelukkig daar om toch een beetje de pijn te verzachten. En.. jullie zoon heeft een fantastische mama! Een super dame! Met jouw warmte zal hij zich geborgen voelen..

    Liked by 1 persoon

  2. Ach lieverd, wat naar toch.. Je wilt niet dat je kinderen verdriet hebben.
    Maar met ouders zoals jullie mag hij zich gelukkig prijzen, ik hoop dat hij jullie vinden zal in deze tijd.
    Je hebt me aan het huilen hoor, je wordt bedankt *met een knipoog*, maar ik voel gewoon met jullie mee! Sterkte en ik hoop ook voor hem en voor jullie dat het goed komt. En zo niet.. alles heeft een reden denk ik!
    XXX

    Liked by 1 persoon

  3. 22. Dan moet het toch nog allemaal beginnen ? Maar elke relatie gaat al eens door een dipje. En als het stopt, dan is dat omdat het beter (voor minstens รฉรฉn van de twee) is “zo” denk ik dan.
    Maar kijk, ik ben bij deze al benieuwd wat mijn vaderhart zal doen als dochter op de leeftijd van 22 in een relatie zit. En hoe het gaat reageren op de pieken en de dipjes.

    Liked by 1 persoon

  4. Alleen een echte mama kan zo ontroerend lief over haar zoon schrijven. Ook al is het over een verdrietig iets. Wie weet komt het goed met zijn vriendin.
    Dit raakt mij. Lieve mama en dame ben jij!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

