Gewoon jezelf zijn

  
Ik weet het, het is een moeilijke keuze… 

Kies je ervoor om anoniem te blijven in de virtuele wereld of doe je dat niet, zodat iedereen kan volgen wie je echt bent…

Voorlopig verkies ik om quasi anoniem te blijven, niet dat ik problemen heb met de mensen die mij nu volgen en al zeker niet om de dingen die ik schrijf. Ik heb geen geheimen (of misschien eentje), en alles wat ik vertel is oprecht… Ik heb, en dat had je me een jaar geleden echt niet hoeven vertellen, integendeel, een heel deel toffe mensen leren kennen, waarmee ik ook irl wel eens een babbel mee zou willen doen.

Misschien wil ik gewoon liever niet dat bv mijn kinderen meelezen…

Whatever…

Het is een moeilijke keuze…

” Het maakt niet uit wie je bent, je kan alles zijn… Het maakt niet uit wat je doet, je kan alles doen…                   Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.                                          Zolang je maar in jezelf gelooft, voor altijd…”

Dat vind ik toch wel het allerbelangrijkste, jezelf kunnen zijn. Ik wil geen verkeerd beeld ophangen, van mij, van ons of ons gezin. Ik wil hier kunnen schrijven zodat jullie mij leren kennen zoals ik ben. 

Dat kan alleen maar omdat ik mezelf Γ©cht kan zijn. Dat zou iedereen moeten kunnen, zichzelf zijn. 

Ik krijg die kans, al meer dan 31 jaar.  Bij iemand die me door en door kent, waardoor ik me kan ontplooien, buiten mijn mama+ is hij de enige. 

Daardoor kan ik oprecht zijn, hij houdt me in balans, mag me erop wijzen als ik mijn balans kwijt raak… Door hem weet ik dat ik een “mooi” mens ben…

Het blijft een moeilijke keuze, maar door mijn schrijven laat ik mezelf zien… Kwetsbaar soms, maar ook dat is een eerlijke kant van me.

En misschien post ik in de toekomst wel eens een foto πŸ™‚ .

  

69 gedachtes over “Gewoon jezelf zijn

  1. Lieve Mrs. Brubeck, van de eerste keer toen ik jouw blog las, wist ik al zeker dat je echt bent. Dat straal je uit in jouw schrijven. Ik mag je echt graag. Je schrijft zo heerlijk ontwapenend. Ook vermeld je eens jouw mindere kantjes, dat maakt je meer dan echt. Wie heeft er trouwens geen mindere kantjes?
    Ik zeker WEL.
    Je bent in mijn ogen een prachtige vrouw.
    Ik hoop dat je nog lang blogt. Heerlijk om jouw blogs te lezen.
    Je kwetsbaar durven op te stellen vraagt moed. En die heb je.
    Heel mooi om lezen hoe sterk de liefde tussen jou en Mr. Brubeck is. Om te koesteren zoiets.
    En je hebt vast fijne kinderen.
    Leef met jullie mee naar de geboorte van jullie eerste kleinkind. Dat wondertje heeft nog geen besef in wat voor een warme familie het terecht zal komen.

    Lieve groetjes.

    PS : Reageer niet altijd, maar lees al jouw blogs.

    Liked by 3 people

  2. Mooi gezegd. Het is doms ook moeilijk om oprecht en eerlijk als jezelf te blijven bloggen. Het kΓ‘n bijna niet. Een blog kan daarom ook nooit het echte contact vervangen denk ik. Ik zal nooit bloggen ver zaken die Remco, Kylian of anderen zouden kunnen schaden, nu of in de toekomst. Dat geldt ook voor anderen als mijn werkgever, mijn collega’s en vrienden. Bij mij uit zich dat in dingen weglaten, of er zΓ³ over bloggen dat het tussen de regels door te kezen valt.
    Als jezelf bloggen is erg fijn, maar kan gewoon niet altijd overal over gaan.
    Ik vind het sowieso mooi dat ook jij je vaak kwetsbaar opstelt. Dat maakt het de moeite waard je blogs te lezen.

    Liked by 1 persoon

  3. Kwetsbaarheid is je grootste kracht. Met of zonder foto, die kracht wordt er niet minder om. Ik heb het gevoel je een beetje te kennen via je blog en een gezicht maakt daarvoor geen verschil. Dus, doe wat je zelf wilt. Want dan ben je vooral jezelf. Liefs x

    Liked by 1 persoon

  4. Ik heb jouw blog nog maar kortelings ontdekt en meteen voelde hij zo vertrouwd aan. Net of ik je al veel langer ken. Je schrijft heel mooi en jouw warmte en liefde straalt er gewoon van af!

    Wat het anonieme bloggen betreft.. wel… ik was hier volop bezig met mijn verhaal.. maar ’t werd veel te lang als reactie.. Ik ga er een blogje over schrijven πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  5. Iedereen blogt zoals hij/zij wil, met of zonder gezicht, naar waarheid of fictie. Maakt niet uit, zolang het boeiend blijft.
    Ik vind dat jij en je geliefde heel boeiend schrijven, jullie vullen ook op die manier elkaar perfect aan. De liefde straalt erdoorheen.
    Heerlijk lezen vind ik dat!

    Like

  6. Met foto’s heb ik persoonlijk geen moeite, net als met mezelf profileren zoals ik ben. Alleen IRL treed ik geen bloggers (meer) tegemoet.
    Ik volg je blog nog niet zo heel lang, maar door wat ik reeds las, vermoed ik dat je een warme mens bent die veel liefde in zich draagt.

    Liked by 2 people

  7. Vorige week nog stond ik op het punt om een foto van mijn schat en ikzelf te posten in mijn logje, maar ik dacht dat dit het eind van mijn weblog zou worden.
    Dat ‘eind’ van Thomas Pannenkoek, daar spartel ik al een tijdje mee. Was het niet van de zoektocht naar mijn grootoom (die al klaarstaat van eind januari van dit jaar), ik had er al een tijdje de stekker uitgetrokken.
    Een tijdje heb ik gedacht dat jij en B. één en dezelfde persoon waren, dat jij een excuus was om terug te keren naar Blogland. Als vlug kwam ik tot de conclusie dat jullie twee verschillende personen zijn met een anders werkend brein :), maar toch compatibel blijken te zijn.
    Ik weet van mezelf niet of ik sta te springen om medebloggers IRL te ontmoeten. De virtuele wereld is totaal verschillend van de ‘echte’ wereld. Hier toont iedereen zich van zijn beste kant, toch?

    Liked by 2 people

    1. Ik snap niet waarom een foto van jezelf het eind van je blog zou betekenen. Een blog draait toch om wat je schrijft / hoe je schrijft en niet om hoe je eruitziet?
      Op mijn blog staan tal van foto’s van mezelf (en enkele van mijn madam). Voor zover ik weet, is daardoor nog geen enkele lezer(es) gillend weggevlucht.
      Zelf vind ik het leuk om een gezicht te kunnen plakken op de mens achter een blog.

      Like

      1. Ervaringen uit het verleden, beste Cyriel. Net als ik geen positieve herinneringen heb aan ‘meetings’ met andere schrijf- en/of bloggenoten.
        Wat niet betekent dat ik je geen Brugse Zot zal trakteren als ik je/jullie ooit tegen kom in Brugge. Het voordeel van iemand’s foto te hebben gezien op zijn blog, nietwaar?
        Als ik Mr. B ooit tegenkom, staat hem hetzelfde lot te wachten, want zijn achterkant is mij niet meer onbekend. Of de onderkant van Mrs. B., al kan ik mij hierbij lelijk mispakken. Dat risico neem ik dan maar…

        Liked by 1 persoon

    2. Heb je dat nu echt gedacht?? Grappig, we schrijven nochtans erg verschillend πŸ™‚
      Ik zou het jammer vinden als je zou stoppen, je schrijft grappig, onderhoudend en eerlijk… Precies wat ik op prijs stel πŸ™‚
      Dat anoniem blijven heeft vooral met onze kinderen te maken, omdat ze niet weten wat er vorig jaar gebeurd is…
      πŸ™‚

      Like

  8. Kan het even niet laten. Deze blog is nu net een blog waar iemand zich juist niet altijd van de beste kant laat zien, niet zo van hup hup ole, we feesten en reizen, enz.
    Dit maakt deze blog ook zo uniek.

    En nu zwijg ik πŸ˜‰

    Valt wss niet op dat ik fan ben.

    Liked by 2 people

  9. Haha, ook ik ben fan! Maar dat weet je al lang.
    Een gekke aanloop heeft tot een heel mooie interactie op de blogs en contact geleid. Ik geniet heel erg van je logjes, ze zijn eerlijk, liefdevol, jezelf niet sparend op sommige momenten, dus kwetsbaar optstelt. Sommige verhalen moeten je pijn doen als je ze vertelt, zoals over het verlies van je moeder en het contact met je vader, dat doet mij ook pijn, klinkt dat zoet? Nee, is gewoon zo. Maar ja, ik ben dan ook van tijd tot tijd een ontzettende emo-doos! πŸ˜‰
    Dikke smuffel en liefs!

    Liked by 1 persoon

    1. Je bent zo lief, en inderdaad, mss is het onze valse start wel geweest waardoor jouw blog me blijft boeien! Ik weet dat ik soms iets te snel kan reageren en beter een stukje van mijn tong zou bijten πŸ™‚
      Maar “what you see, is what you get”… En eerlijkheid en oprechtheid duurt het langst!

      Dikke knuffel voor jou! X

      Liked by 1 persoon

  10. Het is balanceren op een slap koordje. Ik gooi mijn blogs ook altijd op mijn persoonlijke facebookpagina, omdat ik er vanuit ga dat daar vrienden op zitten en dat die wel mogen weten wat ik voel en meemaak. Negatieve commentaar hoorde ik nog niet.
    Mijn familie hou ik bewust anoniem, voor mensen die mij en hen niet kennen. Maar mijn moeder leest mee, mijn zoon misschien (al denk ik van niet) en mijn vriend eigenlijk maar af en toe.
    IRL bloggers ontmoeten vond ik tot nu toe superleuk, volgens mij kan daar weinig mis gaan als je op je gevoel vertrouwt. Maar ja, misschien ben ik te naΓ―ef…

    Liked by 1 persoon

    1. Goh Tiny, ik zou hier zo graag eerlijk op antwoorden, maar je weet waarom ik dat niet ga doen πŸ™‚
      Ik weet wel dat jezelf relativeren en jezelf niet te hard ophemelen erg belangrijk zijn om oprecht over te komen!
      Thx πŸ™‚

      Like

  11. ik lees nog niet zo heel lang hier bij je maar “schrijven zoals je bent” zie ik graag. Dat heeft niet héél veel te maken met wel of geen foto plaatsen, hoe en wΓ‘t je schrijft zegt veel méér over mensen dan een foto kan doen.
    Zelf plaats ik wΓ©l foto’s en filmpjes van mezelf ( lang niet altijd even flatteus) ondanks dat ik weet dat er bekenden en familie meelezen. Over anderen bloggen heeft natuurlijk grenzen, dat doe ik alleen als ik weet dat men er geen bezwaar tegen heeft en bij twijfel vrÑÑg ik gewoon. Gelukkig is er nog nooit een veto uitgesproken;-) Blijf maar lekker jezelf, daar is er immers maar één van!

    Liked by 1 persoon

  12. Kijk eens aan, er staan hier meer reacties dan basistekst. Wat dus goed is. Dat betekent dat Mrs. B goed “in de markt” ligt.
    Nu, eigenlijk leerde ik je al een klein beetje kennen toen enkel Mr. B. blogde, en toen al wist ik dat hij&zij iets aparts waren. Dat is nog zo. En dus kom ik hier graag lezen. Want dit is de perfecte aanvulling op wat mr B. vroeger bracht.

    Liked by 1 persoon

  13. Je komt alvast heel echt en oprecht over!
    Ik koos ook voor een relatieve anonimiteit en zet dus ook amper foto’s op mijn blog.
    Ik lees jou alleszins heel graag, foto of geen foto πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  14. Ik volg al mee van het eerste uur en ik ben ook een grote fan. Het concept waarbij jullie als koppel bloggen vind ik fascinerend en tegelijkertijd vind ik het geweldig dat jullie alletwee zo’n schrijftalent hebben! Was de afstand niet zo groot dan dronken we toch echt wel al koffie hΓ© in die mooie taskes uit Sluis.

    Liked by 2 people

  15. Het kan juist zo fijn zijn om totaal anoniem te zijn en ook te blijven, ga daarvoor, want zo, maar ook hier, het maakt mij gewoon niet uit, ik lees en weet dan gewoon dat het oprecht is. En dat is genoeg, wat ontmoeten van mensen betreft, ook dat kan, ook als je anoniem wilt blijven, gezien ik dat ook gedaan heb, in een tijd dat eigenlijk iedereen anoniem blogte, tenminste, diegenen die ik las, en het zijn nu nog altijd mijn vriendinnen, hahaha en niemand weet, wie zij ooit zijn geweest, en dat blijft ook zo πŸ˜€

    X

    Liked by 1 persoon

  16. Mooi! Je bent zeker echt!! Je verhalen zijn echt. Maar ik snap wel wat je bedoelt…,
    Ik moet zeggen dat toen ik begon met bloggen dat ik anoniem wilde blijven. Mijn verhalen zijn echt wie ik ben. Maar ik wilde zeker geen foto’s gebruiken of mijn echte naam.
    Eerder wilde ik ook nooit online over mijn ziekte praten. Bang dat de info in verkeerde handen zou vallen.
    Inmiddels ben ik van gedachten aan het veranderen. Ik heb al eens een foto van mijzelf geplaatst. Ook schrijf in vrij uit over mijn ziekte. Ik beschrijf mijn gevoelens en ervaringen uit mijn leven.
    Alleen mijn naam….. Ik gebruik een verkleinvorm van mijn naam….
    Toch nog een heel klein beetje anoniem… Heel klein beetje

    Like

  17. Voor mij is het soms een dunne lijn om enerzijds helemaal vrij te kunnen schrijven en anderzijds een grote inkijk in mijn leven te kunnen geven.
    Mijn kinderen lezen mijn blog (een groot deel van mijn familie ook), dat er geen recente foto’s verschijnen is ook om hun privacy te beschermen uiteraard. Ik ben de laatste dagen wel erg in ons fotoverleden aan het rommelen, en daar zou ik wel eens een blogje willen over schrijven.

    Like

  18. we hadden jou al een klein beetje leren kennen via Mr. Brubeck, maar jij hebt je eigen schrijfstijl en da’s goed. Je logjes zijn hartelijk en waarheidsgetrouw, Mrs.
    Anoniem bloggen heeft zo z’n voordelen, al zou ik zelf ook wel liever wat vaker foto’s van mezelf, familie en vrienden willen plaatsen.
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe Mr. en Mrs. Brubeck er uitzien. Een ontmoeting lijkt me tof, al kan zoiets ook wel op een ontgoocheling uitdraaien.
    Gewoon jezelf blijven, Mrs. Ik blijf hier graag komen!

    Liked by 1 persoon

      1. ik heb ooit, in de beginjaren van mijn blog, een ontmoeting gehad met enkele Nederlandse bloggers. Maar het was allemaal nogal chaotisch en zonder enige organisatie. Viel eigenlijk wel een beetje tegen. Lag overigens niet aan de bloggers zelf, maar gewoon aan de omstandigheden.

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

