“BH”

  
Pasgetrouwd… wat doe je dan een hele avond met z’n tweetjes? Zeker omdat het na het eten en de afwas nog wat te vroeg is om al naar boven te gaan :)….

Dan zet je de televisie al eens op. In die tijd maakten de soaps hun intrede in de huiskamers van de “Vlaming”. Prettig om mee kennis te maken, verstand op nul en een half uurtje is niet teveel gevraagd. 

Wij begonnen met “Familie”, zomaar, omdat VTM ook verkend moest worden vonden we. Ik moet zeggen dat we smakelijk gelachen hebben met de toenmalige acteerprestaties, want hoe je het ook draait of keert, die waren echt wel ondermaats. We zijn daar zeer snel van afgekickt.

“Thuis” maar een kans geven dan? 

Dat viel nogal mee, een prettig intermezzo in onze avondactiviteiten. Maar echt trouwe kijkers waren we niet. De “fans” missen geen aflevering, wij keken als de gelegenheid zich voordeed. Trouwens, als je een paar dagen niet gekeken had kon je nog altijd zeer goed volgen.

We zijn geen grote tv-kijkers.

Zeker in de zomer niet, lang buiten zitten is dan de boodschap. Als het weer niet mee wil werken, zijn er altijd wel wat series die we kunnen verslinden (en daar zijn we erg goed in!).

Sinds een jaar of 2 is mijn wederhelft grote fan geworden van “Thuis”, hilarisch!! Dat is ergens begonnen toen Oudste een jaar of 5 geleden geen aflevering miste en wij soms meekeken.

Ondertussen zijn wij degenen die elke avond trouw klaar zitten als het weerbericht afgelopen is.

B heeft het zelfs aangedurfd om de facebookpagina te “liken”, zodat hij op de hoogte blijft van nieuwtjes, intervieuws etc… Ik moet er smakelijk om lachen. Het is gelukkig nog niet zover gekomen dat er 20 afleveringen opgenomen moeten worden als we op vakantie zijn! 

Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben zit hij naast me de allereerste afleveringen door te nemen, toen “de Frank met Simonneke het bed indook”.

Ik geef toe, het is grappig…

Gelukkig beseft hij wel dat aanschuiven in een rij voor de “Thuisdag” geen optie is. Dat gaat er volgens hem net over. 

Maaaaaar… en nu komt het…

Vanmorgen vroeg hij of het echt waar was dat je je kon inschrijven als figurant? De echtgenoot van mijn collega doet dat namelijk al een paar jaren en is te zien in menig Vlaamse serie.

Hij meent het, zou het misschien wel grappig vinden om zich daar eens kandidaat voor te stellen πŸ™‚ .

Dus binnenkort zit ik met een “BH”, een bekende Hoogstratenaar.

Ik houd jullie op de hoogte, dan zijn jullie er als eerste bij om een handtekening te vragen!

  

60 gedachtes over ““BH”

  1. whahahahaha wat geweldig als hij dat gaat doen! En zo gaat het vaker, kind kijkt ergens naar, je gaat meekijken en jij bent hooked en kind is al afgehaakt ergens, lol.

    Wij hebben dan goede tijden, slechte tijden, ooit keek ik dat, maar ben gestopt, tot mijn dochter dus ging kijken toen ze de leeftijd kreeg, maar meekijken heb ik niet meer gedaan. Ik ben ook eerder en meer van de series, maar hilarisch is dit wel, en leuk ook!

    En die handtekening, binnenkort van hem in mijn bus? πŸ˜› hahaha

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Hahaha! Ik vind jullie wederzijds commentaar op jullie blogs wel schitterend πŸ™‚ Ik wacht met spanning op de volgende zoete wraak!
    Ik wil mij alvast inschrijven voor een handtekening maar dan graag via mail want het is nogal ver om hem te komen halen πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  3. Hihihi, ik ben ook een thuis-kijker. Maar ik vrees dat ik hem niet zou herkennen, mocht hij figureren. Misschien tegen dan toch eens een tip van de sluier lichten over zijn looks? πŸ˜‰

    Like

  4. Hou ons op de hoogte πŸ˜‰

    Bij de start van Familie keek ik ook.. maar dat heb ik snel moeten opgeven. Ik was nooit klaar in de keuken wanneer het programma begon, dus moest het opgenomen worden. Op de duur had ik zoveel afleveringen opgenomen, dat het onbegonnen werk was, die allemaal te bekijken.

    Een aantal jaren geleden ontdekte ik de blog van Thuis.. en zo ben ik ook beginnen kijken.. al moet ik toegeven, dat ik ook nog altijd alle afleveringen moet opnemen.

    Like

  5. Brubeck een soapkijker : LOL !
    Hier wordt er weinig TV gekeken, en al zeker niet op het uur dat Familie en Thuis uitgezonden worden. Wij ‘bezondigen’ ons voor het moment enkel aan Downton Abbey, een zeer degelijke Engelse serie.

    Liked by 1 persoon

  6. Geweldig, ik kijk zelf altijd goede tijden slechte tijden, en echt waarom ik weet het niet, maar het is lekker om even te zitten gedachte op 0 blik op oneindig. Deze serie ken ik niet maar ik wil toch echt gaan kijken als je man figureert, misschien wordt er wel een ster geboren.πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  7. door mijn nachtwerk volg ik dergelijke series niet, maar mijn vrouw is wel enorm fan van Thuis (en ook wel van Familie). Ik heb het in het begin ook wel gevolgd, maar moest noodgedwongen afhaken. Telkens uitgesteld kijken is niet vol te houden.
    Maar als Mr. Burbeck ooit in de serie te bewonderen valt, wil ik dat niet missen! Hou me op de hoogte hΓ©, Mrs.!

    Like

      1. Zie ik niet zo zitten in mijn eentje… misschien kan ik mijn collega overtuigen… ook een grote Thuis kijker fan. Waar kan je je inschrijven?

        Like

  8. Hewel, ik heb ook van die vlagen dat ik Thuis volg, Oef, wat ben ik blij dat Toon nog leeft πŸ˜‰.
    En als ik het niet volg, dan heb ik nog altijd mijn kapster die er hopeloos aan verslaafd is. Ben dus altijd mee.
    Zie het al helemaal voor mij Mr. Brubeck als figurant.

    Alles ok met jullie dochter en het kleintje in spe?

    Lieve groet voor jullie.

    Liked by 2 people

  9. Ik weet er niks van, af en toe vang ik iets op van de plusdochter die Thuis heel nauwgezet volgt. Ze heeft me de onderlinge verhoudingen eens proberen uit te leggen, ik snapte er niks van. Maar als B figureert, ga ik wel kijken hoor!

    Liked by 1 persoon

  10. Ohhh laat het wel weten hè, want ik kijk dus echt bijna geen TV. En al helemaal geen Vlaamse zenders. Ik heb me (toevallig) ook een tijdje aangemeld voor een nieuwsbrief per e-mail voor als er figuranten worden gezocht. Ik heb nog niks ontdekt wat me leuk lijkt, maar wie weet.. haha grappig dit!

    Liked by 1 persoon

  11. maja zeker? Christa van chrissebie.wordpress.com doet dat soms (ik weet niet of ze gereageerd heeft, ik heb meteen naar beneden gescrolld) Laat ons zeker weten als hij een aflevering meedoet. Wij kijken dit seizoen niet meer echt, al denk ik dat de verhaallijn rond Frankie/Kaat wel interessant wordt. Alléé, ik heb één keer gekeken vorige week en dat gezien, ik ben weer mee voor enkele weken πŸ˜€

    Liked by 1 persoon

  12. Sorry, Mrs B. Thuis – de soap – kan me echt niet bekoren. Het is het enige half uur van de avond dat we niet naast mekaar in de zetel hangen. De echtgenoot is grote fan, maar figureren zie ik hem nog niet onmiddellijk doen. πŸ˜ƒ

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

