I love my family#boostyourpositivity

  
Ik wil niet achterblijven…

Trots op mijn, ons gezin…

Mr Brubeck en ik zijn jong aan kinderen begonnen. Dat wil zeggen, we kenden elkaar al 5 jaar en hadden genoeg geoefend vonden we. Tijd om aan het echte werk te beginnen πŸ™‚ .

Oudste, onze enige dochter, was na een zware zwangerschap ( dat mag je zeer letterlijk nemen) en 30 uur durende bevalling onze eerste oogappel… Voor onze 30e verjaardag werd ons gezin vervolledigd met nog 2 zonen.

Je hoort het clichΓ© nog elke dag, “geniet ervan want voor je het weet zijn ze groot”. Dat besef je echt niet op het moment dat je in de pampers en de fruithapjes zit. Wat je wel onmiddelijk weet is dat je leven compleet verandert, je voelt een onvoorwaardelijke liefde en een verpletterende verantwoordelijkheid die nooit meer weggaat.

Heerlijk, die kindertijd…

Ik moet toegeven dat we nu soms aan elkaar vragen “weet jij nog wat we allemaal deden met onze kleintjes…”  Het was wel allemaal druk en door de routine word je wel een beetje geleefd, maar dat hoort bij een gezin met jonge kinderen zeker? 

Ik moet zeggen dat ik de periode van kleuter-en lagere school een “onbezorgde en beschermde” periode vond. Kinderen worden op die leeftijd toch niet echt geconfronteerd met problemen. We hebben eigenlijk genoten van hun vrolijkheid. Als koppel hebben we er altijd over gewaakt om niet voor elkaar “mama en papa” te zijn. Op tijd en stond van elkaar genieten. De kinderen worden daar alleen maar beter van! 

Eens het middelbaar daar was en de puberharen de kop begonnen op te steken gingen we een iets turbulentere periode in… Oudste moest de weg banen voor haar twee broers. En dat heeft ze grondig gedaan… Ik geef toe, het rebelleren beperkte zich tot verbaal “geweld”, waar we soms geen raad mee wisten. Achteraf schreef ze ons briefjes hoe graag ze ons zag en hoeveel spijt ze had :), ik heb ze nog allemaal…

Middelste is altijd een “einzelganger” geweest, had af en toe een “onbegrepen” moment. Hij bezorgde ons vooral een paar grijze haren door zijn betweterige houding. Dat is er nog niet helemaal uit trouwens πŸ™‚ .

Jongste is echt “de jongste”… veel te naΓ―ef en speels. Ook de sponsor van de plaatselijke horeca waar hij elk weekend de deuren mee sloot. Nu hij aan het werk is, zien we hem met de dag volwassener worden!

Achteraf zeg ik.. heerlijk, die puberjaren…

  
We kijken met een tevreden blik terug, het zijn toffe jongvolwassenen geworden die hun weg wel vinden. En ook wij hebben geleerd uit de weg die we samen aflegden…

Wat heb ik als belangrijkste ervaren in het parcours dat we samen deden??

Dat er maar één ding belangrijk is, mijn gezin! Mijn man en mijn 3 kinderen… en binnenkort het 1ste kleinkind! 

  


45 gedachtes over “I love my family#boostyourpositivity

      1. Ik heb eigenlijk niet meegedaan aan boost your positivity. Nu er een brunch is, heb ik daar spijt van, want wat een uitgelezen kans om jullie allemaal eens te ontmoeten! Maar goed, er komen ongetwijfeld nog kansen.

        Liked by 1 persoon

  1. Klopt. Het gezin, hoe groot of hoe klein ook, is wat mij betreft nog steeds de hoeksteen van de samenleving, ook al wordt die bewering steeds vaker meewarig weggehoond door onze immer individueler wordende maatschappij.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat ben jij een belabberde fotograaf :).
    Jullie, vroeg aan kinderen begonnen? Wij zijn tien maand gehuwd nadat we elkaar leerden kennen en nog eens tien maand na dat huwelijk lag de eerste kleine te lachen in de wieg. Toen ik 24 was werd ik voor de tweede keer papa. Er was een familielid die ons gek verklaarde – die is nu 55 en zijn jongste zoon zit nu in het eerste jaar middelbaar. Elk zijn keuze…
    Ook bij ons is het gezin bijzonder belangrijk. En ook hier is niemand perfect, maar dat imperfecte is misschien de lijm die ons aan elkaar houdt…

    Liked by 1 persoon

  3. Ik wil je niet verontrusten maar volgens mij was er hier een “koppensneller” πŸ˜‰
    Inderdaad, het gezin is echt héél belangrijk. Ons gezin was nΓ³g eerder compleet (ik was pas 23) maar daar heb ik alleen maar als plezierig ervaren. We hebben vooral “van het momΓ©nt” genoten ook al wil je natuurlijk soms wel eens een kind achter het behang plakken op enig moment.

    Like

  4. En hoe zit het nu met dat ene clichΓ©? hahaha want het is wel waar, al weet je dat pas als het zover is, toch zeg ik het ook. En ja elke periode heeft zijn charmes, soms dacht ik, hier kom ik nooit uit, zoals luiers weg… en voila, ineens is ze zindelijk en ga zo maar door. Ergernissen net zo hard, zeker als je het 100% zelf en alleen hebt moeten doen. maar ook hier, ik zie hoe ze zich verder en verder ontwikkeld…. samen woont… en de kans zit erin natuurlijk… om nog verder te gaan, hahaha

    Mooi overzicht! En vooral ook liefdevol!

    X

    Liked by 1 persoon

  5. O’ dat heb je echt zo mooi geschreven. De liefde voor je gezin straalt zo van dit blogje af!
    En ik kan alleen maar heel blij zijn voor jullie, dat jullie kroost zo goed is terecht gekomen. Dat ze hun plekje in de maatschappij hebben gevonden.
    Ik vond de kleuter en lagereschooltijd echt de allerleukste tijd. De puberteit daarentegen.. :-/

    Liked by 1 persoon

    1. Als je er middenin zit, is het toch anders…
      Uiteraard hebben we ook de haren soms uit ons hoofd getrokken πŸ™‚
      Maar ja, ik kan heel eerlijk zeggen dat we een warm gezin zijn…. ( waar het af en toe ook wel eens klettert hoor πŸ˜‰ ).

      Liked by 1 persoon

  6. Wat een mooi liefdevol logje is dit!
    Heel herkenbaar die liefde en aandacht voor de kinderen.
    Alle leeftijden zijn leuk, soms ook moeilijke tijden, dat achter het behang plakken, wie herkent dat niet. Maar jullie hebben ook heel erg genoten, ik gelukkig ook! X

    Like

Geef een reactie

