50 is het nieuwe 40


De titel van dit logje was gisterenavond zeker niet van toepassing op alle aanwezigen!

We waren uitgenodigd op de viering van de 50-jarigen in B zijn geboortedorp. Daar is elke reden goed om een feestje te geven…

Om half 7 werden we, ja, de partners mogen mee, verwacht op het gemeentehuis. Ze menen het… toespraak van de burgemeester met het obligate glaasje cava en de groepsfoto’s. Nee, ik mag ze niet posten :(.

Er wordt dan vooral veel rondgekeken, nieuwsgierige blikken vliegen de zaal rond, is hij/zij het… Aanvankelijk had ik niet veel zin om mee te gaan, eigenlijk heb je daar als partner niet veel te zoeken. Maar toen we eenmaal daar waren, was ik gewoon trots op “mijn” 50-jarige.


Na het officieel gedeelte zou een feestelijke avond volgen, eten, drinken en animatie :). Aangezien dit alles georganiseerd werd door de tante van B kan ik hier alleen vol lof over schrijven. Ze hadden er echt hun werk en veel tijd ingestoken.

B was benieuwd om 2 van zijn jeugdvrienden terug te zien waar hij als ย 16-jarige Blankenberge mee op stelten gezet had. Toch fijn, daar zijn zulke bijeenkomsten voor bedoeld denk ik dan… Ook de schoolmeester van hun laatste jaar in de lagere school mocht niet ontbreken. Jammer dat de man alleen over zichzelf kon praten en alle “leffe’s” van heel de zaak heeft binnengekapt. Een gemiste kans..

Grappig moment, tussen de soep en de patatten, en dat mag je letterlijk nemen, was “de zalving”. B kreeg een klets mosterd op zijn gezicht door een “levensechte” Abraham. Pittig… ik ruik het nog!


Ik had alle tijd om me af te vragen of de aanwezigen hier nu echt iets aan gehad hebben. Ik heb het niet over de mensen die nog in elkaars buurt wonen of nog contact gehouden hebben met elkaar.

Maar, als je “vrienden” terugziet waarmee je je lagere schooltijd hebt doorgebracht, dan hoor je al gauw dat de gesprekken snel uitdoven. Er wordt gevraagd naar werk, kinderen, woonplaats en …….

Ik weet wel dat dat vooral een observatie is van mij, als partner, die gewoon een hele avond tijd had om trots te zijn.

Want tussen jullie en mij gezwegen, de tijd is niet alle 50-jarigen gunstig geweest.

Het was een aangename avond, vooral voor B, ik denk dat het verslag over de viering voor de 60-jarigen van zijn hand zal komen :).

Ik hoop dat hij tegen dan de pen terug ter hand genomen heeft!

21 gedachtes over “50 is het nieuwe 40

  1. Een jaar of drie geleden hadden wij een reรผnie op school omdat we 25 jaar afgestudeerd waren. Ondanks dat het een feit is dat ik niet elke week zou willen bijwonen ben ik er ook met een goed gevoel van thuisgekomen. Want inderdaad, de tijd is niet iedereen gunstig gezind, bij de meeste (en vooral de mannen) had ik het gevoel dat we geen 25 jaar later vierden, maar 25 kilo extra mens …

    Like

  2. Was dit nu in Nederland, in Blankenberge, of nog ergens anders vraag ik me… Vijftig komt bij ons ook al aardig in de buurt, maar ik weet niet of ik zin zou hebben om met het cijfer 50 opgespeld rond te lopen. Wel boeiend om iedereen van dezelfde leeftijd eens terug te zien denk ik, en dan te vinden dat je er eigenlijk nog goed uitgekomen bent! ๐Ÿ˜‰

    Liked by 1 persoon

  3. ik heb enkele jaren geleden de gelegenheid laten voorbijgaan om zo’n reรผnie bij te wonen, en ik heb daar enorm spijt van.
    Ook al levert zoiets misschien geen blijvende contacten meer op, het lijkt me toch de moeite om oude klasgenoten en zo terug te zien.

    Like

  4. Alsnog van harte gefeliciteerd, dat als eerste, hahaha En ja, het kan leuk zijn en vaak is dat ook zo, dat je snel uitgepraat bent, maar soms kom je ook weer iemand tegen waar het dan weer helemaal mee klikt.

    Wat beterft de tand des tijds, ja dat valt mij ook weleens op van mijn serie oude klasgenoten, de รฉรฉn is heel oud geworden en dan denk ik.. we zijn nog niet eens 45…. en de ander is wel jong gebleven, erg apart, maar ook al, velen weg …. naar die andere zijde…

    Jullie hebben weer even fun gehad ๐Ÿ˜‰ Dat is het belangrijkste, haha

    X

    Liked by 1 persoon

  5. Alsnog van harte Mr B en Mrs B ook een beetje natuurlijk!
    Mijn motto… haha 65 is het nieuwe 50, hoe vind je die? Meid, wat zijn jullie nog jong!
    Raar hรจ, ik heb het ook eens meegemaakt, op een schoolreรผnie.. sommige mensen herkende ik niet en omgekeerd ook niet. En ja, de gesprekken vielen met de meesten snel stil. Enne.. daar heb ik niet snel last van, dat ik niet meer weet wat ik zeggen moet of zo… haha.

    Liked by 1 persoon

    1. Nee, dat geloof ik direct… ๐Ÿ™‚
      Weet je, ik wilde het niet zo negatief voorstellen hoor, maar het is toch we wel opvallend, manlief zei zelf dat je ook geen contact zoekt met degenen waar je vroeger ook al niks mee had, en zelfs met de “oude vrienden” loopt het al snel vast. Maar eigenlijk kan dat bijna ook niet anders, iedereen heeft een verschillend leven! Het was vooral voor de partners opvallend omdat wij alle tijd hadden om te observeren ๐Ÿ™‚
      En lieve Iris, je bent maar zo oud als je je voelt hรฉ ๐Ÿ™‚
      Ik hoop dat je eens tot hier fietst! X

      Liked by 1 persoon

      1. Denk dat het voor een groot deel klopt, maar ik viel vroeger ook echt niet op. Hoorde wel bij de besten van de klas, dat was fijn, maar niet bij de populaire groep. Ach.. af en toe eens iemand een of een ontmoeten is veel leuker. Die kies je dan echt zelf uit hรจ..
        Heb in maart van dit jaar een rondwandeling door mijn oude dorpje gemaakt met een oud-klasgenoot. Ik had hem misschien wel 50 jaar niet gezien. Maar wel 10 jaar bij elkaar in de klas gezeten, was zo bijzonder… Herkende hem echt niet, maar de herinneringen die we samen hadden waren zo mooi.
        https://irispapilio.wordpress.com/2015/03/19/hernieuwde-kennismaking-en-herinneringen/
        Ach ja joh, ik voel me heerlijk! Kan doen en laten wat ik wil, financieel geen klagen, een heel lekker huisje, autootje, leuke mensen om me heen en wat denk je van die ontzettend leuke Blogland-familie? Wat wil een mens nog meer!?
        Haha leuk, volgend jaar ga ik misschien wel 2x een poosje op mijn fiets weg, heb ik al bedacht. Eerst in het voorjaar naar Noord-Holland en ergens augustus of zo naar het zuiden.. Dus wie weet! X

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

