Goulash

Iets meer dan 12 jaar geleden werd ik overgeplaatst naar een ander kantoor van mijn bedrijf. Evident was dit zeker niet, 15 jaar met dezelfde collega’s werken in een toffe sfeer en dan door een overname ergens opnieuw moeten beginnen…pff… ik zag het niet zitten!

Wonderwel viel dat enorm mee, de collega’s van mijn nieuw kantoor vingen me geweldig op en ik voelde me direct thuis. Ik “moest” zeker aansluiten bij een groep mensen die samen geregeld op korte reisjes gaan of toffe korte activiteiten ondernemen. 

Zoals een aantal van jullie misschien onthouden hebben van de vorige blog van mijn wederhelft, zijn wij bijna altijd van de partij! De collega die alles organiseert doet dat echt fantastisch…

Elk jaar staat er, naast een aantal korte activiteiten, een lang weekend gepland. Dit jaar trokken we naar Boedapest… Blijkbaar spreken we dat allemaal foutief uit: het is “pescht”… echt waar! 

Vertrek op donderdagavond vorige week… direct de sfeer in de bus gezet naar de luchthaven met cava en hapjes… jaja, aan alles wordt gedacht! Een vluchtje van een kleine 2 uurtjes en je staat in Hongarije (waar ik blijkbaar iets of iemand heb die mijn blog al geruime tijd leest :)).

Eerste indruk: regen, regen en nog eens regen…

  
Tweede indruk: ook hier paparazzi πŸ™‚

  
Derde indruk: Ze hebben daar geld teveel, overal bloedheet binnen, ze stoken daar enorm, echte energieverspilling.

Vierde indruk: Er zijn ook veel mooie gebouwen te zien.

  
Vijfde indruk: De patisserie is er overheerlijk!

  
Zesde indruk: Ik kan beter goulash maken! 

  
Alle gekheid op een stokje… Het was een fijn weekend, maar vermoeiend, wat normaal is als je een stad bezoekt!

De regen heeft ons serieus parten gespeeld, eigenlijk moeten we nog eens terug om een ander oordeel te vellen, momenteel staat Boedapest niet bovenaan ons lijstje van favourite steden! 

Benieuwd welke stad jullie de moeite vinden! 

  

28 gedachtes over “Goulash

  1. Ik vond Boedapest wel mooi. Ben er verschillende keren geweest, maar altijd in de zomer.
    Bovenaan blijven voor mij Scandinavische steden staan, met als uitschieter Stockholm. Ik ben daar mijn hart verloren…

    Like

  2. Budapesht ;-), Praag, VenetiΓ«, Madrid deden we de voorbije jaren telkens in de maand mei. Chance met het weer, heerlijke tijd. Volgend jaar is Lissabon al gepland, want voor een vlucht H/T voor 67€ per persoon kun je niet sukkelen, dachten wij! πŸ™‚

    Like

  3. Ik zag meteen op dat die paparazzo geen onbekende was. Blijkbaar ook niet bij B. zelf (hoe zou dat komen?).
    Die goulash lijkt precies op een kwak rijst met stoofvlees. Zelfs ik kan dit produceren.
    Welke stad ik mooi vind? Welnu, eigenlijk moet je daar niet ver naar op zoek. In ons eigenste land vind je… euh… ik kan er even niet op komen. De hoofdstad van West Vlaanderen… Dju toch, hoe noemt die nu weer???

    Liked by 1 persoon

  4. Whahahahaha ik kom niet meer bij van de indrukken.. ja lijkt me verstandig om dit eens nog in zomertijd te doen of voorjaar als… het droger is, geen enkele stad is fijn als het zo regent πŸ˜‰ Parijs in de regen vind ik ook niets en Barcelona valt dan ook in het niets… lol

    Maar met mooi weer, Barcelona is by far nu mijn favoriete stad, maar goed, als je weet dat ik alleen Parijs en Barcelona heb bezocht eigenlijk, okΓ© toen ik nog kind was, Antwerpen maar dan let je niet op en een paar keer Brussel. Wat ik nog van Antwerpen weet, is dat we het Rubenshuis hebben gezien, van buiten dan…. en dat was het, ik was toen 12 denk ik πŸ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

  5. Mooie foto’s zeg en het moet een gezellig uitje zijn geweest… En de aanhang mag dan ook mee? Die Mr B is toch wel een bofbips dan.
    Ik ben vorig jaar naar Praag in TsjechiΓ« geweest, de Gouden Stad, echt zeer de moeite waard! Ben jij er wel eens geweest? Echt een aanrader!

    Liked by 1 persoon

    1. Nee, Praag staat zeker op het lijstje… En ja, de uitjes zijn altijd de bedoeling met partner, ze kennen elkaar ondertussen al goed en dag maakt het zoveel leuker, er wordt ook zelden over het werk gepraat πŸ™‚ een “bofbips”??? Haha, wat een heerlijk woord! Liefs!

      Like

  6. ik bezoek binnenkort Amsterdam (mijn broer woont er nu). De citytrips die ik reeds deed waren Londen, Praag, Lissabon, Barcelona, VenetiΓ«, Athene, Pisa, Parijs, Istanbul er zou zeker nog een hele lange rij mogen bijkomen!!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

