Nieuw speeltje

Het wordt ten huize Brubeck meestal geleidelijk opgebouwd… Heel doordacht en met een duidelijk doel voor ogen. Voor alle duidelijkheid, niet door mezelf, ik zeg het gewoon als ik iets wil kopen. Wel zo makkelijk :). En nog meer voor de duidelijkheid, ook B hoeft het gewoon te zeggen, we werken er allebei hard genoeg voor. Maaaaar… ik denk dat vrouwen en mannen op dat vlak anders in elkaar zitten, correct me if I’m wrong.

Ik voelde het al een hele tijd geleden aankomen. Zoals jullie weten is mijn man een “loper”, en hij doet dat op een gedisciplineerde manier. ’s Morgens vroeg, door weer en wind, drie maal per week, op vakantie… Respect hoor! Op aanraden van zijn cardioloog loopt hij ook met een hartslagmeter, en laat die nu net niet meer zo goed functioneren de laatste maanden. Eerst dachten we dat het aan zijn pacemaker lag, maar dat bleek al gauw niet het geval…

Een zoektocht werd op touw gezet, al goed dat het internet bestaat, anders had ik al die winkels mee moeten aflopen… pfff… grapje… ‘K had het gewoon gedaan hoor. Maar eigenlijk had hij al lang beslist wat hij wilde… “een Fitbit”… “Een watte”? was mijn eerste reflex…

  

“Het kan echt alles lieveke”, kreeg ik te horen. “Mijn hartslag wordt gemeten zonder dat ik nog een band rond mijn borst moet doen, héél de dag door ook, ik kan het ding syncen met mijn telefoon, het kan onze wekker vervangen…”

Stop maar B, zei ik, wie ben je eigenlijk aan het overtuigen??

Echt grappig hoor, net alsof hij toestemming nodig had om “het” aan te schaffen. Dat heb ik dus tot in den treure toe herhaald… “Je koopt toch wat je wil…”

Begin deze week werd de knoop doorgehakt, bestelling geplaatst en ja hoor, de volgende morgen stipte levering!

Ik herinner mij levendig de gezichtjes van onze kids toen de Sint langs geweest was… wel, B was nog beter, echt! πŸ™‚ zooooooooo blij…

Oef, dacht ik, nu worden alle verkoopsargumenten opgeborgen…

Was dat even een misvatting, minstens vier maal per dag (en ik denk dat het meer is) luister ik naar allemaal dingen dat de fitbit kan. Her lijkt wel de uitvinding! Hij draagt het ding zelfs dag en nacht.

  

Ok, het is een grappig ding, dat echt veel kan… Het laatste gele piekje dat te zien is meet zelfs…. Ja, echt <3!!

32 gedachtes over “Nieuw speeltje

  1. Whahahahaha dat laatste gele piekje vooral…. ik kom niet meer bij! Geweldig super gaaf dit, ennuh, ja mannen en hun toys uh? πŸ˜›

    Over een tijdje zakt dat ook meestal wel weer, meestal, wie weet dit keer wel niet πŸ˜‰

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Oh wat leuk, de fitbit! Ik heb die ook, en doe het bandje alleen nog af om te douchen. Ik snap helemaal dat je man er plezier in heeft. Ik ben ook een hardloper en door de Fitbit zorg ik nu dat ik elke dag mijn 10.000 stappen zet. Dat ding motiveert enorm : )

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

