Niet voor gevoelige lezers/kijkers

  
Opgelet… Dit wordt een klaagblog, je bent gewaarschuwd…

Al een aantal jaar heb ik pijn aan mijn heup en knie, meestal zeurend, soms zo hevig dat ik niet zonder pijnstillers kan.

In het begin negeerde ik de signalen, ik moest van mezelf niet te flauw doen, er zijn ergere dingen… Dat hou je natuurlijk niet zo heel lang vol en uiteindelijk begon ik aan een reeks onderzoeken. Noem ze maar op, ik heb ze allemaal gehad.

Verdict: slijtage aan mijn heup (die er ooit uit zal moeten), in combinatie met “inflammatoire artrose” …. Als ik een aanval heb zou ik het liefst mijn hele rechterbeen er helemaal af zagen :).

Enfin, omdat de dokter mij nog te jong ๐Ÿ™‚ vindt om heup en knie te vervangen, moet ik om het jaar inspuitingen krijgen. In mijn knie valt wel mee, dat is efkens een gemeen prikje en een dag lang het gevoel alsof je een trap gekregen hebt van een ferm boerenpaard, maar allรฉ…

  

Mijn heup daarentegen…

Vorig jaar gebeurde de inspuiting onder gehele narcose, okรฉ, een beetje gedoe omdat je dan zelf niet mag rijden, maar voor de rest geen klagen. 

Dit jaar vertelde de orthopedist dat hij “het” ging doen onder plaatselijke verdoving, je kan dan sneller naar huis en hebt geen last van de narcose.

Zo gezegd, zo gedaan…

B had een dagje thuiswerken gepland en ging mee met mij, “je weet maar nooit”, waren zijn woorden. Rond de middag mocht ik in een sexy kleedje naar de operatiekamer, vlijde me vol vertrouwen op de tafel en wachtte af. 

Man, man, man…. PIJN!!!! VERSCHRIKKELIJK… Ik kan best wat verdragen hoor, maar dit was niet normaal. Ik zei tegen de dokter dat 3 bevallingen en 4 keer mijn schouder uit de kom een plezier waren in vergelijking met dit… Hoewel het ijskoud is op zo’n operatiekamer, lag ik te zweten van de pijn en ging mijn hartslag de hoogte in. 2 minuten in mijn heup wroeten voelt dan aan als 2 uur.
  
Toen de verpleegster mij terugreed naar de kamer waar B zat te wachten braken mijn emoties los.

Ik weet niet wat er gebeurde, maar ik heb zo moeten huilen… Flauw vond ik zelf, maar ik had het niet onder controle en was zoooo blij dat mijn man er was. Ook de verpleger heeft mij enorm geholpen en zei vooral dat ik zelf de keuze heb om het volgende keer terug onder narcose te laten doen… ik zal geen 2 keer moeten nadenken.

We mochten het ziekenhuis rond de middag verlaten, B moest nog even werken in de wagen…

  
Maar we hebben genoten van een lekkere lunch en van elkaars gezelschap, hij was zo lief โค

  
Pfffff… k heb het van mij afgeschreven en binnen een paar dagen is het alweer vergeten! Ik hoop alleen dat we ooit de lotto winnen en naar het Zuiden kunnen emigreren, want daar heb ik 3 weken geen heup en knie gevoeld :).

40 gedachtes over “Niet voor gevoelige lezers/kijkers

  1. Oh hemeltje, wat een narigheid. Natuurlijk niet dat je nog jong bent maar te jong voor een nieuw onderdeel in je lijf wel. Goh, het zou zoveel meer kwaliteit van leven geven. Maar goed, nooit meer zonder narcose natuurlijk.
    Op het moment gaat het heel goed met mijn knieรซn.. Ook artrose, maar ook nog lang niet erg genoeg voor een prothese gelukkig. Heb ook een aantal prikken erin gehad. Een keer echt verschrikkelijk pijnlijk, toen schopte ik die orthopeed bijna ergens waar hij het niet leuk had gevonden…. ๐Ÿ˜‰ .
    Ik hoop dat je er wel een poosje iets aan hebt nu weer! En fijn dat Mr B lief voor je was! Hoort ook zo hรจ.. En ff flink huilen is ook best wel eens lekker! ๐Ÿ‘๐Ÿผ XXX

    Liked by 1 persoon

  2. Venijnige prikken he? Zelf heb ik reuma (tgv lupus), maar ik heb, vooral voor ik de juiste diagnose kreeg, op’ zo’n aantal prikken gehad…
    Fijn dat Mr B er voor je kon zijn!

    Liked by 1 persoon

  3. ik zou toch maar overwegen om een nieuwe heup te laten steken hoor, Mrs.! Veel mensen die ik ken en die dit lieten doen zijn er enorm tevreden over en zeiden toen al dat ze het veel eerder hadden moeten doen.
    Sterkte en veel beterschap!!!

    Liked by 1 persoon

      1. Nou nee hoor!! Ik hoef niet 1 van jou spuiten… Mijn infuusjes waren vast minder erg dan dit. Dus klaag maar en neem de volgende keer die narcose ๐Ÿ˜˜

        Liked by 1 persoon

  4. Oh we zitten een klein beetje in dezelfde sector, ik dan die fibromyalgie, zit ik net op het toilet, ahum, trekt mijn bovenachterbeen links in de kramp en opstaan gaat dan niet, hahahaha Als we het dan toch over klagen hebben ๐Ÿ˜›

    Maar, knap hoor, ik heb ooit al liggen gillen met 4 spuiten inbrengen in mijn kaak omdat mijn verstandskies eruit moest en ik kon niet stoppen daarna, toen die eruit was, lag ik nog te gillen als een speenvarken, pure stress van de naalden alleen al…. de kaakchirurg had hier overigens geen begrip voor, heb snel aan andere gezocht waar het veel beter is gegaan want dat was bij de eerste dus al ooit en toen kwamen er nog 3 ๐Ÿ˜‰

    Volgend jaar dus met narcose, erg slim! Ik kan ook veel hebben, je went eraan, maar naalden en inspuiten… oh nee!

    Rustig aan nu dus een paar dagen en dan er weer tegenaan ๐Ÿ˜€

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Je wil niet weten…. ik moest ingeleid worden omdat mijn weeรซn niet wilden doorzetten ahum… zie dat voor je? ๐Ÿ˜‰ Kindernaaldje en iemand van anestesie moest naar beneden komen omdat de gynaecoloog het niet voor elkaar kreeg bij mij… vervolgens zat die naald er eindelijk in, om dan ergens te horen, ze moet een injectie in haar been om extra te kunnen slapen nu… ik heb mijn spieren zo hard opgezet op dat moment dat de naald dus afketste op mijn been en krom trok ๐Ÿ˜‰ Lig je te bevallen he! hahaha

        Like

  5. Ik ben vanaf mijn 16e heuppatiรซnt. Op mijn 17e en 25e heb ik een zogenaamde Triple Osteotomie ondergaan. Op mijn 28e was mijn heup echt op. In Nederland konden/wilden ze me niet helpen ivm mijn leeftijd. Ik moest maar aan een rolstoel wennen. Ben naar Belgiรซ gegaan, naar Gent, bij dokter de Smet. Die heeft mij perfect aan een nieuwe heup kunnen helpen, een Birmingham Hip Resurfacing. In Nederland toen nog minder bekend. (2008) Operatie is goed gegaan en ben er zo blij mee.

    Misschien ook iets voor jou, een second opinion, in Gent? Via Google zal je de praktijk van die beste man vast kunnen vinden.
    Succes ๐Ÿ€

    Liked by 1 persoon

  6. Ow, wat lijkt dat me pijnlijk zeg! Eens maar nooit weer denk ik. Ik heb tegenwoordig gelukkig weinig te klagen over ontstekingen. (Poly artrose). Laat ik het maar heel snel afkloppen. Zo pijnlijk hรฉ? Fijn dat B. bij je was.

    Liked by 1 persoon

      1. O, ik kan het me zo voorstellen. Twee jaar geleden had ik een ontsteking in mijn nek, ik heb af en toe gegild van de pijn bij een verkeerde beweging. Rem moest mijn hoofd vasthouden als ik naar het toilet wilde of anders wilde liggen. Je kunt het je niet voorstellen hoe pijnlijk het is, als je het niet kent. Hopelijk blijft je pijn nu verder uit.

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

