Back to reality

Een paar weken geleden “moesten” we naar de ouderavond van het KLJ kamp waar onze Jongste leiding van was. Aandoenlijk om te zien hoe de kleintjes zo trots zijn om toneelstukjes op te voeren om te laten zien wat ze allemaal gedaan hebben…

Traditioneel worden de verhalen voorgelezen van alles wat ze gedaan hebben onder een speciale vorm: “de wist-je-datjes”. Leuker om naar te luisteren dan een lange tekst en plezanter voor de kids om te doen. 

Om jullie een lang opstel te besparen van onze heerlijke vakantie zal ik het verslag ook zo brengen… 

Hier gaan we dan… 

Wisten jullie dat….

•We bijna 3 weken geleden vertrokken zijn voor een rit van 1900km en daar ontzettend van genoten hebben.

•We na 6 jaar Girona herontdekt hebben en dat nog steeds een prachtige stad is

  
•We de eerste 5 dagen het rijk voor ons alleen hadden en daar schandalig van geprofiteerd hebben (ik laat de details aan jullie verbeelding over)

•We elke dag ontbeten hebben met dit uitzicht

  
•We geen zin hadden om te koken en dus elke avond uit eten gingen, wat in Spanje heerlijk kan zonder veel geld kwijt te zijn en waar ze voor een lekkere fles wijn maar 10 euro vragen (België zou er een les uit kunnen trekken)

  
•We onze kroost met aanhang met open armen verwelkomd hebben en een prachtige tijd samen hebben doorgebracht, heerlijk samen luieren, goeie gesprekken voeren, ruzie maken tijdens “risk” en samen ravotten in het zwembad

  
•We elke dag veel cava, wijn en bier gedronken hebben

  
•Middelste en zijn vriendin op de 2e dag iedereen verbaasden met hun prachtige uitslag, met glans hun 2e zit hebben afgewerkt en zo onbezorgd naar hun laatste jaar kunnen

•Mr B in mij zijn meerdere moest erkennen in het “rummicub spel” en hij daar niet zo goed tegen kon 🙂

•Mijn gezinsleden niet begrijpen hoe ik zo snel “kakbruin” kan worden en niemand met mij op de foto wil. 😦

•We een paar prachtige oude stadjes bezocht hebben

  
•Cava er spotgoedkoop is en overheerlijk, met bijhorende tapa’s natuurlijk… We hebben uiteraard een paar dozen België binnengesmokkeld

•B niet van de luchtmatras af te krijgen was

  
  
•We met z’n tweetjes “happy pacemakerday” gevierd hebben en er ook een traantje gelaten werd

•We gisteren met weemoed heel vroeg zijn opgestaan om de terugrit aan te vangen

  
•We omringd werden door alleen maar oudere (correctie: écht oudere) mensen op de snelwegen en dit niet bevorderlijk was voor een vlotte doorstroming

•B heel de tijd een Duitse oma in zijn “slipstream” had hangen toen hij aan het stuur zat 🙂

•Spanje zijn grens met Frankrijk had gesloten om de vluchtelingen te controleren

•We schrokken van de temperatuur in België

…..

Ik ben waarschijnlijk veel vergeten te vermelden, Brubeck zal dit ongetwijfeld aanvullen.

We hadden een zalige vakantie, hebben uitgebreid genoten van elkaar en onze kids… 

Back to reality nu 🙂

  

30 gedachtes over “Back to reality

      1. We zijn een goede week terug uit Portugal en hebben in principe geen reden om jaloers te zijn. Als ik echter die foto’s zie (die paella, of was het Zarzuela?) en ik lees van de goedkope cava en zie jullie voetjes in het water, dan moet ik toegeven dat ik heimwee krijg. Niet te geloven, maar een weekje werken doet het vakantiegevoel al vergeten… Erg, hé?

        Liked by 1 persoon

  1. Mag ik dit prachtige heerlijke overzicht een muziekstuk mee geven? (nu niet gaan slaan hoor Mrs. Brubeck, hahaha)

    Oh, wat heerlijk, prachtige foto’s en dat niemand met jou op de foto wilde, hahaha Ik zou dat juist wel gedaan hebben hoor, want ik word niet zo bruin meer als vroeger, waarom is de vraag, ook al hang ik hele dagen in het water en loop in de zon, maar toch, ik ben de meest blanke die weer thuis komt dan, hahaha

    Heerlijk om te lezen en de verbeelding heeft ook gewerkt, lol.

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Wist je dat ik heel blij ben dat jullie zo genoten hebben van jullie vakantie?
    Wist je dat ik nu niet meer jaloers ben omwille van het feit dat jullie nog op reis konden vertrekken en ik niet?
    Wist je dat ik dit een prachtige blog vind? Prachtig opgesteld! 👍 En heel leuk om lezen.

    En weet nu vooral dat ik erg veel zin heb in cava. 😉

    Liked by 1 persoon

  3. ik had het verslagje bij B. al gelezen, en ik dacht al dat het Rummicubben niet echt verteerd bleek… 🙂
    Mooie foto’s, Mrs.! Maken me wel benieuwd naar die eindbestemming daar?
    Corona….bier??? Als Belgen zouden jullie wel beter moeten weten… 😛

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

