Vaderliefde

Ik heb er niks mee, met vaderliefde.

Klinkt vreemd misschien, ik weet het. Als kind heb ik niet veel herinneringen aan mijn vader, hij was een duivenmelker en zat meer in “zijn kot” dan ergens anders. Bijgevolg deden we vooral alles samen met mama en haar familie. Zelfs op vakantie ging hij nooit mee, wie moest er dan op zijn duiven letten?  Toen mama stierf bleef hij zwaar in gebreke en liet ons ook dan in de steek. Gevolg, ik heb het achter me gelaten, hij laat me koud, het is over. Een maand geleden werd hij 75, we hebben het laten passeren en dat zou toch anders moeten kunnen. 

Een heel ander verhaal bij Mr. Brubeck senior… Die vierde gisteren ook zijn 75e verjaardag. Oké, hij zou liever de tijd wat terugdraaien, maar geniet stiekem toch van de aandacht die hij dan extra krijgt op zo’n dag. 

Zo mochten schrijfster, zijn allerliefste schoondochter :), Mr Brubeck en onze voltallige kroost mét aanhang gisterenavond op restaurant. 

Het werd een reuze gezellige avond, mijn schoonouders hebben genoten, en ook wij vonden het fijn onze kleine familie samen rond de tafel te hebben. Ik hoop dat we samen zo nog veel verjaardagen mogen vieren :). Oudste, die sinds een half jaar vlak bij opa en oma is gaan wonen, heeft haar draai helemaal gevonden! Ze is zichtbaar gelukkig en dat doet ons deugd. Ze draagt haar grootouders op handen en die genieten daar volop van… En profiteren daar soms ook een klein beetje van.. maar dat mag :).

B had blijkbaar tijdens de avond eventjes apart met haar gepraat en dat had hem deugd gedaan. Ik zag het aan hem toen hij terug aan tafel kwam.

Terug thuis, veel te laat om vandaag uitgerust op het werk te verschijnen,  babbelden we nog wat na in bed om de avond te overlopen. B was emotioneel, vertrouwde me toe dat hij zijn dochter mist en als Middelste binnen afzienbare tijd zijn vleugels uitslaat, dat hij het dan ook moeilijk zal hebben. Ik vond het zo knap dat hij dat deelde met mij.

Het vertederde me enorm, ‘k werd er zelf stil van en we hebben elkaar heel stevig vastgehouden …

Uiteindelijk hebben we het niet voor het kiezen en het kan fout gaan, dat weet ik wel… maar we genieten van elk moment met onze kinderen, ze zijn ons “groot geluk”.

  

30 gedachtes over “Vaderliefde

  1. Wat een ontzettend mooi verhaal en gebeurtenissen ook natuurlijk. Vaderliefde, heb ik een vader? Heeft mijn dochter een vader? Dat idee kennen wij dus allebei niet, ja in de stief vorm, dat dan wel, maar dat is toch ook anders. Wij kunnen zelfs niet zeggen, hij was meer bezig met… en dus wel in de buurt of zo…

    Koestering! Koester deze prachtig mooie momenten. ❤

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Dat ‘wij’ onze vaders niet meer zien of kennen, komt dus ook door die ‘stiefmoeder’ maar dan helaas de wicked ones… maar we slaan ons er wel doorheen, mijn dochter heeft het nu van zich af geschreven op haar eigen blog toevallig… With an cup of Tea heet het, ze staat onder Lies – With a Cup of Tea in mijn linklijst 😉 Mocht je het willen lezen, haar verdrietige verhaal. ❤

        In tegenstelling tot Mr. Brubecks en jouw verhaal.

        Like

  2. Het ideaal is dat kinderen én een vader én een moeder hebben, helaas ontbreekt hier ook een schakel voor mijn kinderen. Ik heb altijd geprobeerd om de goeie kanten van hun vader in herinnering te houden (helaas waren dat er weinig) maar feit is dat ze alle grote momenten in hun leven gaan meemaken zonder dat daar een vader bij is. Gelukkig is mijn vriend voor hen een goed surrogaat (ik hou niet van stief – vind dat zo vies klinken)
    Ik ben blij dat jullie zo een warm gezin kunnen hebben !

    Liked by 1 persoon

    1. Wat je zegt is zo waar, in veel gezinnen ontbreekt een schakel, k vind het knap dat je geprobeerd hebt om voor de kinderen positief te blijven, denk dat dat niet altijd makkelijk zal zijn…. Ik ben blij voor hen dat jij een lieve vriend hebt! 🙂

      Like

  3. Soms is het voorbeeld van je eigen vader voldoende om het helemaal anders te doen. Ik heb er 50 jaar over gedaan om los te komen van een narcistische vader en ben dolblij dat mijn kinderen een papa uit de 1000 hebben. Ons warme gezinsleven nu staat haaks op wat ik als kind heb gemaakt. Gelukkig!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

