En toen verslikte ik me in mijn koffie…

Zondagmorgen is relaxed ten huize B. Lang uitslapen, uitgebreid ontbijt, weekend overlopen, wat blogs lezen Ên het zondagskrantje doornemen. 

Nu staat daar eigenlijk nooit veel bijzonders in, meestal lees ik het diagonaal om het daarna te gebruiken om de openhaard mee aan te steken. 

Vanmorgen viel mijn oog op een interview met soapactrice Martine Jonckheere. Eigenlijk interesseert het mens mij niet, maar ze had het over de keuze van haar en haar partner over het “geen kinderen willen”. 

Toen ik begon te lezen, verslikte ik me in mijn koffie…

Kinderen opvoeden is net als dieren opvoeden, je moet hen niet verheerlijken alsof ze het van het zijn. Ze moeten hun plaats kennen…”

Deze uitspraak kan je niet interpreteren, ik liet het even aan B lezen om te checken dat ik het goed had zien staan. Ik heb alle respect voor mensen die kiezen voor een kinderloos bestaan. Wij hebben samen 3 kids opgevoed, vond het met momenten ook erg druk en kan nu ook soms vinden dat kleine kinderen druk kunnen zijn..

Als je aan kinderen begint weet je dat het een drukke periode wordt.Het is onze taak om kids zo goed mogelijk op te voeden en waarden mee te geven. Ze moeten kunnen opgroeien tot volwassenen met respect voor anderen.

Maar so what? Het respect moet van twee kanten komen, en zulke uitspraken doe je niet. Kinderen met dieren vergelijken??? Mevrouw Jonckheere zou beter tot tien tellen voor ze iets zegt.

Dit moest even van mijn lever :).

  

17 gedachtes over “En toen verslikte ik me in mijn koffie…

  1. Uitspraken in zulke kranten en tijdschriften laten me onverschillig. ik heb twee kinderen en zal hen nooit ofte nimmer met het houden van dieren vergelijken ook al zijn ze er in het verleden in geslaagd hun kamer tot een zwijnenstal om te toveren.:)

    Liked by 1 persoon

  2. Oh wauw, en dan te bedenken dat onze dieren het meestal nog beter hebben dan onze kinderen, hahahahaha ~korrel zout~ 😉 Maar dieren worden zeker gelijk behandeld bij ons net als de mens, hoe jong of oud dan ook… Onze dieren hebben het tegoed is een uitspraak die vaak gedaan wordt.

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

