Open en bloot

Ok, ik doe het… 

Toen ik begon te bloggen stond ik nog wat wankel in mijn “blogschoenen”, ik stond een beetje sceptisch tegenover het uitdelen van vragenlijstjes en kreeg de indruk dat enkel bloggers die elkaar “kenden” ze uitdeelden aan elkaar. Dan vorm je toch een soort van clubjes, dacht ik toen. Behalve bij het schrijven onder paswoorden ben ik van dat idee terug moeten komen. Een paar dagen geleden kreeg ik mijn eerste award van blogster Morgaine. De reacties daarop waren fijn …. Je lezers krijgen een beetje meer een idee van hoe je echt in elkaar zit.

Kort daarop nomineerde ook Myriam mij met een leuke tag… de vragen zijn wel iets persoonlijker, dus we gaan “open en bloot”…

1.Wat is voor jou de belangrijkste reden om te bloggen?

Ik wil het niet belangrijk maken of vinden, ik vind het prettig :). Ik wilde vooral eens proberen of ik wel kΓ³n schrijven en een aantal gedachten wegschrijven helpt.

2.Wat zijn je drie meest positieve karaktereigenschappen?
Eigenlijk zou je dat beter aan mijn huisgenoten en vrienden vragen, maar ik probeer… Ik denk dat ik redelijk empatisch ben en daardoor goed kan luisteren. Ik vind dat eigenlijk heel belangrijk, niet altijd over jezelf bezig zijn, maar je kunnen verplaatsen in een ander zonder direct te oordelen. Het hangt een beetje samen met mijn sociaal zijn, B zegt altijd dat hij dat prettig vindt.

Ik heb ook het hart op mijn tong, ik zal zeggen wat ik denk zodat je weet wat je aan me hebt. Met ouder te worden heb ik wel geleerd om daar ook voorzichtig mee om te springen en af en toe eerst na te denken.

Ten derde denk ik dat ik best vriendelijk ben, ik vind het zelf belangrijk om zo behandeld te worden, dus probeer met een glimlach in het leven te staan. 

3.En wat zijn dan de meest negatieve eigenschappen bij jezelf?
Dit is moeilijk maar zelfkennis…

Ik ben jaloers, niet op wat anderen hebben of op materieel vlak, integendeel. Nee, het groene monster dus. Ik heb het grote geluk dat B mij geen reden geeft om jaloers te zijn en me met mijn 2 voeten op de grond houdt, zodat het monster in zijn kooi kan blijven. (AllΓ©, meestal dan toch ;)).

Ik ben ook een beetje ongeduldig, in het verkeer moet het vooruitgaan en aan de kassa van de delhaize vind ik het hatelijk als iemand kleingeld staat te tellen. Sorry…

Doeme.. eigenwijs ben ik ook wel een beetje, wat soms tot pittige discussies kan leiden in ons gezin.

‘K vind het eigenlijk wel flink van mezelf van dit allemaal zomaar toe te geven hoor…

4.Welke quote omschrijft het meest je levenshouding?

Leef vandaag en geniet van wat je hebt, van de mensen die je liefhebt. Wees jezelf en laat anderen zichzelf zijn.
5.Wat is je meest geliefde bezigheid op een warme zomeravond?

Niet moeilijk, samen genieten, thuis of ergens samen op een terras. Een goed glas wijn en een fijn gesprek. Meer moet dat niet zijn!

6.Wat is je minst geliefde bezigheid op een hete zomerdag?

Iets actief doen, zoals werken in de tuin ofzo, lekker luieren is dan de boodschap. 

7.Wat is je meest geliefde bezigheid op een ijzig koude winteravond?

Een goede wandeling met de hond, daarna bij de open haard… Bingewatching doen, lezen, samen in bed …. (Maar dat mag op een zomeravond ook hoor).
8.Wat is je minst geliefde bezigheid op een donkere duistere en koude winterdag?

Niks doen, daar wordt de dag alleen maar donkerder van :).

9.Wat is je lievelingsseizoen en waarom?

Ongetwijfeld de lente, alles komt opnieuw tot leven, het lijkt alsof je dingen kan afsluiten en opnieuw kan beginnen. De kleuren in de natuur zijn op hun mooist… daar kan ik van gaan mijmeren! Met een dikke trui aan en een tas koffie zet ik me dan buiten en kan uren rondkijken, nadenken en genieten.
10.Hoe ga je het liefst op reis?
Met de wagen, B naast mij, duizenden kilometers kunnen we zo verslinden. Hebben vorig jaar in de VS 4 staten doorgereden, heerlijk! 

11.Waar ga je het liefst heen op vakantie?
Er zijn zoveel mooie plekken in de wereld. Zoals al gezegd, PiΓ«nza in Toscane zit in ons hart, maar waar we in Spanje naartoe gaan is het ook mooi.

De topper was VS vorig jaar… op sommige plekken stonden we hand in hand volledig in stilte de natuur te bewonderen, we waren zelfs ontroerd… Volgend jaar willen we graag terug…

Ik hoop dat jullie hier wat leesplezier uitgehaald hebben, ik vond het leuk om in te vullen! Bedankt Myriam πŸ™‚

  

22 gedachtes over “Open en bloot

      1. Ik heb niet echt de indruk dat er “clubjes” zijn. Het heeft eerder te maken met “mensen reageren meer bij mensen waarmee ze zich meer verbonden voelen” aka “dingen die voor iemand herkenbaar zijn bij het lezen…” Ja, ik heb blogs waar ik veel op reageer, maar er zijn er evenveel die ik graag lees waar ik niet op reageer. De vragen-tags vind ik wel leuk om te lezen, maar zo nu en dan. “Leef vandaag en geniet van wat je hebt, van de mensen die je liefhebt. Wees jezelf en laat anderen zichzelf zijn.” Dat probeer ik te doen en het heeft me al meer gebracht dan mezelf opfretten in wat ik niet ben πŸ˜€

        Liked by 1 persoon

      2. Dank voor je reactie, toen ik nog niet blogde heb ik heeeel veeeeel gelezen… Ook op twitter, daar merk je wel dat er mensen commentaar geven op anderen en aanzetten om al dan niet te lezen… K vind, zoals eerder gezegd, zeker dat je dat doet als je paswoorden instelt. Voor de rest leest ieder uiteraard wat hij/zij wil en reageert naar believen! Ik lees jouw blog graag πŸ™‚

        Like

  1. Mrs. Brubeck open en bloot… geeft dat geen aanleiding tot het groene monster bij Mr. Brubeck πŸ˜€ ??
    Overigens is jaloezie het best te bestrijden door het te begrijpen. Een zeer helder en eerlijk boek hierover las ik jaren geleden: ‘Jaloezie’, geschreven door Nancy Friday. Ik kan het je van harte aanbevelen, want jaloezie is een vervelend en meestal onnodig gevoel.

    Liked by 1 persoon

  2. Wat je schrijft in het begin, dat je dacht dat het een vrienden clubje zou zijn, soms is dat ook wel zo, maar zo ben ik in elk geval niet, maar ik weet ook van vele bloggers dat zij er niet aan mee willen doen, en ja, dan kom je vaak eerst bij dezelfde namen uit. Ik had jou ook al in mijn hoofd, maar dorst het eerst niet omdat je het nog nooit had gedaan, wist ik veel dat je ook nog niet zo heel lang blogt πŸ˜‰ Dus geef het altijd aan en meestal zegt men ook, neem hem rustig over, doe dat vaker!

    Want? Ik heb genoten van deze antwoorden en zo jou, Mrs. Brubeck weer een beetje beter te leren kennen. Dat groene monster, als je daar last van hebt, lijkt me vreselijk! Zelf heb ik dat niet, of het is lichtelijk zeg ik dan, en op een leuke manier bedoeld dat ik juist blij ben voor die ander(en).

    En vier staten in de USA gedaan, wow, ja dat lijkt mij inderdaad ontzettend gaaf!

    X

    Liked by 1 persoon

  3. Prachtige quote.
    Hoe toevallig, net gereageerd op Thomas Pannenkoek zijn blog ivm ergernissen. Centjes in Delhaize, verkeer dat moet vooruit gaan.
    Je schrijft echt goed. Like your style.
    Mr. Brubeck is terecht trots op jou.
    Geniet samen maar van een leuke vakantie. Gun het jullie heel erg. (Oeps, was bijna begin van ergernissen πŸ˜‰, grapje!)

    Groetjes,
    Me

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

