Mijn eerste keer

Er is een eerste keer voor alles…

Ik blog nog niet zolang, heb via mijn wederhelft Brubeck héél veel gelezen in blogland, veel rondgereisd doorheen verschillende blogs en het zo leuk gevonden om ook af en toe een stukje te schrijven…

Zo zag ik ook geregeld tags en vragenlijstjes passeren, leuk om te lezen, je komt toch iets meer te weten waarom iemand schrijft.

Gisteren vond blogster Morgaine het tijd om mij ook eens iets te laten invullen, zowaar mijn “eerste keer”. Sorry als ik jullie met de titel van dit logje een beetje misleid heb :).

1. Hoe maak jij je dromen waar? Werk je er actief aan of blijft het bij dromen.

Ik heb altijd getracht om zo realistisch mogelijk te blijven. We hebben samen wel een aantal dromen waargemaakt door er actief mee bezig te zijn. Zo hebben we tot het uiterste doorgezet om het huis van onze dromen te kunnen kopen en zijn er door vol te houden in geslaagd. Ook op relationeel gebied hebben we een aantal mooie stappen gezet om onze relatie alleen maar meer inhoud te blijven geven.

2. Een koophuis of een huurhuis? Waarom?

Kort antwoord: Kopen, zonder twijfel… Fiscaal interessanter en beter voor de kids later. We hadden toen de pas getrouwd waren ook een verschrikkelijke huisbaas, dat hoeft ook echt niet meer.

3. Waar zou je gaan wonen als je zou mogen emigreren? Waar dan ook ter wereld?

Ik zou denk ik gaan wonen waar de mensen wonen die ik liefheb. Waar maakt niet zoveel uit, alhoewel… Toscane en meer bepaald Piënza, dat zou wel aanlokkelijk zijn! 

4. Gelukkig zijn, kies je ervoor of vind je dat het je overkomt? 

Moeilijker, ik denk dat iedereen ervoor kiest om gelukkig te zijn, maar dat dat door omstandigheden niet altijd in je eigen handen ligt. Ik ben 3 keer in mijn leven diep ongelukkig geweest door iets waar ik niks aan kon doen, heb het moeten ondergaan… Maar ik weer dat je door wilskracht ook gelukkig kan zijn. Leren relativeren en appreciëren wat echt belangrijk is, dat helpt al een eind op weg.

5. Heb je groene vingers? 

Een beetje, af en toe wat ik de tuin rommelen vind ik fijn, maar niet om het grove werk te doen.

6. Fiets je veel of graag? 

We fietsen allebei graag, maar doen het te weinig. Als we weg zijn genieten we er extra van maar onze achterwerken protesteren dan wel omdat we het niet regelmatig genoeg doen.

7. Kook je zelf elke dag? Of ben je van kant en klare maaltijden?

Ik doe mijn best 🙂 Nee, onder normale omstandigheden kook ik elke dag, maar we gaan ook graag uit eten zodat in het weekend het koken er wel eens bij inschiet. Kant en klaar beperkt zich tot een lasagne als het snel moet gaan. Gelukkig vinden de kids een bezoekje aan het frituur niet erg als wij weg zijn.

8. Wat heb je nog nooit gedaan of zou je wel graag willen doen?

Saai, maar eigenlijk heb ik geen onvervulde wensen, ik hoop gewoon gezond te blijven om te kunnen blijven genieten van het leven. Maar reizen zou ik wel graag meer doen, het kost alleen zoveel geld. 

9. Wat is je lievelingsbloem?

Geen specifieke, maar wel graag een warme kleur. Geen geel ofzo… Ik houd ook wel van een wild, natuurlijk boeket met veel kleurtjes, waarschijnlijk omdat ik mijn mama daar blij mee maakte, die hield ook niet zo van gekunstelde boeketten.

10. Stel, je krijgt je absolute droombaan aangeboden met alles erop en eraan en je kan doen wat je wil, maar je zou moeten stoppen met bloggen, zou je dat doen?

Vind ik eigenlijk een vreemde vraag en vooral een gekke combinatie. Ik ben van opleiding regentes Engels en geschiedenis. Moesten ze me morgen een voltijdse job daarin aanbieden… direct, en ik weet dat het een gewoon salaris zou zijn, maar ik had nooit in de privé mogen stappen. Nu is het te laat vind ik… Maar ik zou er wel voor willen stoppen met bloggen, dat is geen hoofdzaak en zou niet gezond zijn.

11. Heb je nog een vraag aan mij, zo ja, vraag het en ik geef er een antwoord op als ik kan.

Ik vraag aan jou of je dingen uit de weg gaat om over te bloggen of als iemand ergens verkeerd op reageert, hoe je daarmee omgaat….

Sta me toe, als beginnende blogster om even na te denken over een aantal vragen en mensen om te nomineren!

Dank je Morgaine, om aan mij te denken!

  

23 gedachtes over “Mijn eerste keer

  1. Ontzettend leuk om te lezen en jou ook een heel stuk beter te leren kennen. Vraag 10 over werk en stoppen met bloggen, dat heeft alles te maken met wat ik n de media al gehoord en gezien heb. Mensen die ontslagen worden omdat ze de verkeerde dingen op social media doen, en daar kan bloggen ook onder vallen. Daarom ben ik zelf semi anoniem op blog voor de toekomst, het is een stukje privé in mijn ogen maar je moet wel weten wat je doet. Sommigen denken niet na. En ik denk dat dit in de toekomst nog weleens zou kunnen komen, mensen die nu bloggen, dat een baas vraagt of je daarmee wilt stoppen 😉 Het is hier in de media dus echt een grote issue bij tijd en wijle. Het haalt het nieuws met regelmaat. Tot nu toe dan nog FB vooral en twitter of instagram.

    Jouw vraag aan mij, ja ik ga dingen uit de weg om te bloggen en ik ga het soms zelfs uit de weg om te reageren. Wanneer dan? als het om politiek, oorlog, vluchtelingen problemen ga, ik heb zeker mijn mening, maar je zult misschien snappen, dat wat ik dan lees, precies contra is van wat ik denk of zie 😉 En misschien zijn er nog wel meer dingen die ik uit de weg zal gaan, maar tot heden zou ik niet echt weten wat. Ik volg het nieuws dus wel degelijk maar kan de wereld niet dragen en dat brengt mij stress, dus kies ik voor mijzelf.

    Vervelende reacties, ja ook mee te maken gehad in het grijze verleden, omdat ik dus een mening had neer gezet, toen bloggen pas bestond, ik heb het over mij heen laten komen en heb er in het nu vooral van geleerd, was ook niet slim van mijzelf. In het nu, blijf ik er vrij van, maar ja, ik ben ouder, ik blog anders en ik modereer ook nog eens. De mensen die nu komen, zijn altijd lief en leuk, gezellig hebben humor. Maar als je voor het eerst reageert en de reactie slaat nergens op, dan zal ik deze ook niet toelaten. Is dat wel al gebeurd? ja, van single mannen die met iets raars kwamen in het nu. Niet echt naar of zo, maar gewoon raar, die zijn ook alweer weg, en dat hou ik graag zo 😉

    Als het van één van mijn huidige lezers zou komen die wel direct zichtbaar worden na reageren, dan zou ik even goed gaan nadenken, ken ik die persoon al wat beter, eventueel mailen dan, maar ik weet het ook zo even niet, hoe ik daar nu mee om zou gaan. ❤

    X

    Liked by 1 persoon

      1. Alsjeblieft, en laat dit dan ook een wijsheid zijn, die vraag 10 😉 Er zijn dus echt mensen geweest dit jaar ook weer, die zich ziek hadden gemeld, vervolgens foto’s van zichzelf op het strand op FB hadden neer gezet, hahaha ja dat is dom, maar het gebeurt! :O

        Like

  2. Ik was helemààl mee met de titel… niet dus! Niet erg, er is voor alles een eerste keer en lijstjes invullen in blogland hoort daar bij. Toch leuk, zeker als je eens even minder inspiratie hebt. Je bent een toffe, Mrs B.!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

