Licht aan het einde van de tunnel…

Eindelijk… de periode van wachten is bijna voorbij.

Het begon allemaal ergens begin dit jaar. B mocht weer kiezen… Been there, seen it before… het zou een intensieve zoektocht worden. Zet een kind in een speelgoedwinkel, geef hem of haar een bedrag en zeg dat het helemaal opgemaakt mag worden… Voilá, dat is mijn Mr. Brubeck elke vier jaar opnieuw.

Spanning ten top, tot eindelijk de beloofde link via mail binnenkwam waarmee hij aan de slag kon, een begin van een vermoeiende periode. Enfin, voor mij en de kinderen tenminste, zucht….

Het voelt elke keer opnieuw aan alsof de Sint op bezoek mag komen, behalve dan dat onze kroost al groot is en hij nog voor de heer des huizes onze schoorsteen aandoet. 

De keuze viel deze keer op een ander merk, ik heb eventjes geprobeerd om tegen te sputteren, maar hij moet er het meeste inzitten, dus, wie ben ik… :). Éénmaal de bestelling geplaatst begint het wachten, en wat B ook beweert, dat is voor zijn gezinsleden veeeeeeeeel vermoeiender dan voor hemzelf. Elke dag (echt waar) worden er enkele websites bezocht van hoe de nieuwe aankoop eruit zal zien… “Hij is toch wel echt mooi hé, en de kleur is toch  wel ok, en hij is toch niet te klein hé…?”

Als hij het gedurfd had, dan had elke dag op de kalender in onze keuken afgekruisd geweest!

Grooooooooot was de teleurstelling toen in juni de datum verschoven werd naar einde augustus, we hadden allemaal erg veel medelijden met hem, maar ook voor ons was dit moeilijk, beeld je even in, de Sint die zomaar even 2 maanden later komt… amai…

We hebben hem uit een diep dal moeten trekken :).

Afgelopen vrijdag kreeg ik op het werk een verlossende sms, “hij is binnen, eindelijk…” Hij was mij op het werk gaan afzetten en was toch maar eventjes doorgereden naar de dealer, je weet maar nooit hé? Het geluk was aan zijn kant, oef, binnenkort mag Mr B eindelijk zijn nieuwe bedrijfswagen in ontvangst nemen! 

Licht aan het einde van de tunnel dus, het wachten is voorbij… Mannen en auto’s, het blijft een verhaal op zichzelf. Wees voorzichtig als je de baan opmoet vanaf volgende week en je een zwarte BMW in je spiegel ziet, you never know…

En laat je door B niks wijsmaken, van deze blog is niks overdreven :).

  

24 gedachtes over “Licht aan het einde van de tunnel…

  1. Hier is dat om de twee jaar, gezien het aantal kilometer dat gereden wordt. Heel veel keuze hebben we niet echt: als je vier grote kinderen comfortabel in een monovolume wil krijgen die dan ook nog eens aan de CO2-norm van het bedrijf voldoet, blijft er welgeteld één over, wordt geleverd in oktober. Niet dat wij daar iets mee inzitten, hier zijn we al lang content dat we zelf niet moeten betalen en dat de auto rijdt. Al de rest? Bijzaak.

    Like

  2. Hilarisch wat auto’s doen met mannen (en veel vrouwen ook). Ik zag allebei jullie verhaal in mijn reader verschijnen en heb eerst naar het jouwe gegrepen.
    Je zal er toch ook eens mogen mee rijden hoop ik, met dat nieuw machien, of is hij daar dan nog bezitterig over ook ? 🙂

    Like

  3. Whahahahaha ach ja, voor ons is dat eventueel dat nieuwe kledingstuk niet? 😉

    Grappig is ook, volgende blog die ik ga lezen is Mr. Brubeck, jullie zijn achter elkaar bij mijn binnen gekomen in de mail, hahaha

    X

    Like

  4. Ik rijd dit jaar met heel veel plezier een fiets zonder ketting of kettingkast.

    Fluitend doe ik nu mijn dagelijkse ritjes.

    Vandaag draag ik mijn t-shirt:
    No fuel tank
    No emission
    No oil wars
    No regrets

    Vrolijke vakantie groet,

    Like

Geef een reactie

