Boekenwurmen

  
Vanaf een jaar of 10 kreeg ik zakgeld vroeger. Niet veel hoor, maar ik zette het keurig opzij om er zoveel mogelijk boeken mee te kopen.

Mama was een heuse boekenfanaat en ik had haar enthousiasme al snel overgenomen. We hadden thuis een immense boekenkast waarvan de planken vervaarlijk doorbogen, maar het was een prachtig zicht en mama was erg trots op haar collectie. 

Toen ze stierf wilde mijn vader alles wegdoen, maar ik kreeg hem zover dat hij alles in dozen deed zodat ik die mee kon nemen als ik trouwde. Boeken weggooien, dat doe je niet, zelfs al staan er nog veel in dozen op onze zolder. Velen hebben ook een emotionele waarde.

Toen Mr Brubeck en ik trouwden, hadden we in ons pas gebouwde huis geen plaats voor een grote boekenwand, dat was onze droom. Pas toen we een aantal jaar geleden dit huis kochten konden we onze droom realiseren. Een grote lege muur werd aangepakt en door een timmerman voorzien van een prachtige  boekenkast. 

Je moet weten, als we er samen op uit trekken, en dat gebeurt dikwijls, we geen boekenwinkel kunnen voorbijgaan. Het is een microbe, we willen ze gewoon hebben :). Ook een aantal mooie boeken over kunst en fotografie mochten niet ontbreken. 

Zo zijn we erg trots op “onze muur” en vullen hem nog geregeld aan. Ook een groot deel boeken van mama vonden er een plaats in.

Shoppen zonder boekenwinkels binnen te gaan is aan ons niet besteed… We zullen misschien ooit ergens een tweede boekenwand moeten bouwen! 

18 gedachtes over “Boekenwurmen

  1. Ik heb helaas heel veel boeken wegens ruimte gebrek en geen opslag weg moeten doen, ergens spijt? nee toch niet… ook al waren het goede romans, ergens houdt het soms helaas ook op. En wat het meest dierbaar is, dat blijft altijd.

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

