Vakantie… Not yet 

Ok, ik geef het toe, het is mijn eigen schuld…

Begin dit jaar gaf ik op kantoor aan dat  ik de zomervakantie wel wilde doorwerken, toen leek het een goed idee. Vorig jaar trokken B en ik voor 3 weken naar de andere kant van de wereld in september en leken de maanden juli en augustus voorbij te vliegen. Dat waren achteraf gezien wel emiotioneel zware maanden, waardoor we allebei compleet uitgeput waren, maar toch… Het vooruitzicht naar onze reis maakte dat het zo september was.

Dit jaar hetzelfde, kroost wilde graag met ons op vakantie (ik kan me daar wel iets bij voorstellen als je weet dat dat op onze kosten is :)). Zo gezegd, zo geregeld… Het huis van mijn collega werd vastgelegd, vliegtuigtickets geboekt voor kroost met aanhang, kortom… heerlijk vooruitzicht!

Maar… het duurt lang 😦

Daarom besloten we eind mei voor de verjaardag van B een weekje met z’n tweetjes naar Griekenland te trekken, waarvan mooi verslag verscheen op zijn blog. Dat deed deugd, echt deugd, batterijen werden terug opgeladen.

We kunnen er wel tegen nu, tot in september.. Dat dachten we allebei… We maken de zomermaanden thuis supermooi en spannend. Dat lukt vrij aardig, we genieten volop van onze tuin en trekken als we kunnen er zoveel mogelijk op uit. 

Enkel op het werk slaagt het tegen, werken met een minimumbezetting is zwaar, collega’s komen uitgerust terug, klanten vragen of ik al terug ben van vakantie… En de tijden dat je in de zomer niemand zag op kantoor is al héééél lang voorbij. Het lijkt soms drukker dan voorheen.

Genoeg geklaagd, we hebben vooruitzichten :), we zetten vanavond het weekend op een spannende manier in en werken nog even door tot in september… Dan leggen we het blok erop voor 3 weken en verdwijnen we even…

Ik wilde gewoon even kwijt:

  
🙂

18 gedachtes over “Vakantie… Not yet 

  1. Dat zegt mijn moeder ook altijd, iedereen is al geweest en jij mag nog gaan en dan zijn zij weer jaloers, want in sept. is iedereen alweer moe en kijkt alweer uit naar, bla… hahaha

    Geniet van de voorpret!
    X

    Like

  2. Al jaren is mijn verlof,telkens in een andere perdiode. Altijd weer kijk ik ernaar uit maar die keer dat het in september viel vond ik het minst leuk omdat niemand anders dan verlof had en we een beetje op onszelf waren aangewezen terwijl we tijdens ons verlof graag met vrienden afspreken. Maar onze reis konden we wel iets minder drukke periode en dus goedkoper maken!

    Like

  3. het heeft zo z’n voordelen, maar natuurlijk ook nadelen. Werken als de meeste andere mensen thuis zijn kan zwaar zijn. Hen zorgeloos zien genieten terwijl jij zweet tijdens de zomerse temperaturen, bvb.
    Maar buiten het seizoen dan op vakantie kunnen, is behalve goedkoper ook veel rustiger meestal. En dat stellen dan ook veel mensen op prijs.
    Nog even op de tanden bijten nu!

    Like

Geef een reactie

