Al zoveel jaren samen gelukkig

Morgen is het zover, dan zijn B en ik 26 jaar getrouwd en kennen we elkaar meer dan 30 jaar.

Vorig jaar vierden we dus onze “zilveren bruiloft”.

Dit jaar trekken we er een weekend tussen uit, naar Nederland, fietsen… haha, ik hoor jullie lachen :).

We kunnen natuurlijk ook een heel weekend onder de douche gaan staan… En dan te weten dat we thuis een heerlijk zwembad hebben…

Alle gekheid op een stokje, we maken er een fijn “huwelijksverjaardagweekend”van. 

B…. ik ben trots al zolang je partner te mogen zijn!

Ik wil onze lezers daarom zeker de tekst niet onthouden die je vorig jaar nog schreef voor me voor je een streep trok onder je vorige blog. Het was voor mij van grote betekenis, ik zet hem nu terug online als ode aan jou en ons huwelijk.

X

Love is a funny thingWhenever I give it, it comes back to me

And it’s wonderful to be

Giving with my whole heart

As my heart receives

Your love

Liefste Liefste,

Of beter nog. Liefste Mrs. B.

Zoals ik je nu sinds een groot aantal weken af en toe aanspreek. Je kent mijn alter ego sinds enige tijd. Je hebt mijn blog gelezen. Herlezen. En nog eens herlezen. Ik kon het zien aan de views en aan de zoektermen die je intikte op sommige dagen 🙂

We hebben veel over deze blog gesproken, over het waarom, over de reacties, de (vaste) bezoekers, andere blogs,… Maar daarover wil ik nu niet schrijven.

Ik wil terug in de tijd. Naar één specifieke dag in de afgelopen 3 maanden. Die dag, 25 jaar geleden, was ook toen een warme, zwoele zomerdag. De dag waar we al zo lang naar hadden uitgekeken. Die we hadden gepland tot in de puntjes. Waar we toegevingen op hadden moeten doen naar de financiele sponsors van dat gebeuren. Maar toch maakten we er onze dag van.

Traditioneel kwam ik ‘s morgens met de oldtimer aan bij je huis. Traditioneel zou ik aanbellen aan de voordeur en traditioneel zou je de deur opendoen. Traditioneel stond ik daar met het bruidsboeket voor jou. Tradities zijn er om in ere te houden. Ik was perplex, van de kaart door het plaatje dat ik te zien kreeg. Je was al een knappe vrouw, maar in je eigen ontworpen bruidskleed was je “the picture perfect” voor me: een ravissante verschijning tot in de puntjes. Die “picture perfect” ben je altijd gebleven, tot op vandaag.

Na een paar jaren van “kladjes schrijven”, besloten we die dag om officieel aan ons gezamenlijk “boek” te beginnen. We wisten niet welk verhaal, welke gebeurtenissen of welke personages erin zouden verschijnen. We gingen het gewoon van dag tot dag invullen, woord na woord, zin na zin, hoofdstuk na hoofdstuk. We wisten wel wat de rode draad van ons verhaal ging zijn: onze liefde voor elkaar. Die zou alle gebeurtenissen, alle woorden verbinden.

En zo werd ons gezamenlijk boek een mooi, intens liefdesverhaal van prachtige momenten; het zag de geboorte van 3 nieuwe personages die een grote rol namen naast ons als hoofdpersonages in dat verhaal. Er waren nevenpersonages die kwamen en gingen. Sommigen bleven tot op vandaag in het verhaal. Het boek werd gevuld met scenes en beschrijvingen van vele feestjes, reizen, maar ook gewone dagelijkse gebeurtenissen die zoveel extra en mooie dimensies gaven aan de plot van dit boek.

Nu, na 25 jaar hebben we vele mooie hoofdstukken geschreven. Slechts hier en daar was er wel eens een kleine dramascene, maar die waren op één hand te tellen. Het was geen thriller – behalve dan misschien die plotwending van begin juni die in het einde van het eerste deel voor intense spanning, drama en emoties zorgde tussen de twee hoofdpersonages van het verhaal in de afgelopen blogvrije periode. Maar een verhaal van 25 jaar dat doordrenkt is van diepe liefde tussen de twee hoofdpersonages zorgt dat alles op zijn plooien terechtgekomen is en zo wordt dit geleidelijk slechts een paragraaf in wat uiteindelijk het totale boek van jaren zal zijn.

When you love someone

Your heartbeat beats so loud

When you love someone

Your feet can’t feel the ground

Nog steeds ben ik zo gelukkig met het vrouwelijk hoofdpersonage, die ik op deze blog altijd met “mijn Liefste” aansprak maar nu evengoed Mrs. B mag noemen. De foto’s van ons trouwalbum, die misschien grappig lijken met die twee jonge mensen, met trouwkleding die nu niet meer “done” is, tonen voor mij vooral die knappe jonge vrouw van toen die doorheen de jaren alleen maar mooier is geworden, waar ik nog steeds de grootste liefdevolle bewondering voor heb. Die vrouw die al 25 jaar met mij officieel het leven deelt, die mijn stiltes en piekermomenten verdraagt, die me als geen ander kan doorgronden, die me steunde op de moeilijkste momenten, die zo sensueel, krachtig en sterk in het leven staat, die nog steeds die ravissante verschijning is van het eerste moment dat ik haar zag, zelfs lang voor ze – zoals de traditie het voorschreef – de deur van haar huis open deed in haar prachtig trouwkleed op die warme zomerdag in 1989.

En hier zijn we nu, op dit punt beland. Het eerste deel van wat meerdere delen of zelfs een trilogie wordt, is bijna afgewerkt. Anders dan 25 jaar geleden hadden we besloten het op onze speciale manier te vieren, eerst met ons tweetjes, daarna met enkel die paar mensen die ons het allerdierbaarst zijn. Geen groot feest, dat doen we wel als we 30 jaar huwelijk vieren.

Allerliefste Mrs. B,

We gaan beginnen aan het tweede deel van ons boek. Want ons verhaal is nog niet klaar, verre van. De andere hoofdpersonages beginnen geleidelijk aan hun eigen verhaal te schrijven, hun eigen boek. Daarom dat het tweede deel vooral ons deel zal worden. Laat ons die liefdesgeschiedenis verder schrijven, met twee hoofdpersonages die onlosmakelijk met elkaar en voor elkaar hun verhaal blijven schrijven.

Ik hou van je, heb altijd van je gehouden en zal altijd van je houden.

Ain’t it nice tonight we’ve got each other

And I am right beside you

More than just a partner or a lover

I’m your friend

You are my love.

Forever yours, eternally.

Brubeck 

 

17 gedachtes over “Al zoveel jaren samen gelukkig

  1. Ontzettend prachtig en ik lees 1989, het jaar waarin ik ging samenwonen, eigenlijk gek, dat als… ik dit jaar dus 23 jaar gehuwd zou zijn… En dan vind ik het zo mooi, dat een paar als jullie, nog altijd samen zijn en wel ervoor gegaan zijn en nog steeds samen gaan!

    Heel veel plezier met fietsen dit weekend in ons warme landje dit keer 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Ik dacht: die gaan ons trakteren op een glas bubbels, maar neen :(. Hollanders: ze zijn en ze blijven …
    Serieus nu: jullie hervonden geluk straalt en het is een plezier om jullie wederzijdse bewondering voor elkaar te lezen. Voortdoen, zo!

    Liked by 1 persoon

  3. Dank voor het volgen van mijn blog Mrs Brubeck.. Ik ben nieuwsgierig hoor, kom even buurten hier. Ik zie vaak reacties van je en van Mr Br ook trouwens bij andere blogs die ik volg.
    Ik bleef hangen in dit logje, wat ontzettend mooi en ontroerend! Ik wens jullie nog heel veel mooie jaren samen! Een prachtig nummer en heel toepasselijk hierbij!
    Groetjesss

    Liked by 1 persoon

      1. Gatsie wat vervelend, maar nu blog je dus weer volop? Leuk hè, ik geniet er heel erg van. Heb 10 jaar een blog gehad over ons leven, gezin en wonen en werken in Nederland en op Gran Canaria. Maar dat is niet meer aan de orde, ‘ons’ bestaat niet meer, dus ben ik gestopt vorig jaar oktober. En in januari op aandringen van een andere blogster weer begonnen met deze. Heerlijk, ben haar nog steeds dankbaar. Die interactie met anderen is zo leuk en ik heb zoveel nieuwe volgers gekregen, echt leuk. En zelf lees ik ook bij heel veel… misschien wel een beetje teveel, maar ja zoals ik al zei, ik ben nieuwsgierig en wil dan niks missen. En.. het kan niet van een kant komen natuurlijk! Dus van harte welkom! 🙂

        Like

Geef een reactie

