Gooische Vrouwen

Aangezien B en ik in de grensstreek wonen, trekken we regelmatig richting onze noorderburen. En met regelmatig, bedoel ik zeer regelmatig…

We krijgen van onze kroost dikwijls de opmerking “had dan daar een huis gekocht…”. 

Het verschil met winkelen en terrasjes doen aan “de andere kant”, is dat onze   buren zoveel gezelliger zijn in de omgang. Op een terras wordt er gewoon lekker met het tafeltje ernaast een babbel gedaan alsof je elkaar al jaren kent, complimentjes worden uitgedeeld als je een leuke jurk aanhebt ( dat zie ik ons, Belgische dames, nog niet zo snel doen) en er wordt niet boos gekeken als je per ongeluk tegen iemand aanloopt.

Kortom… een leuk publiek waar wij ons minimum ÊÊn avond in de week tussen smijten. 🙂

Afgelopen woensdag was ik dus opnieuw in Breda, ditmaal met dochter Ên schoondochter. Schoondochter is een ontzettend leuke meid, maar heeft het thuis niet zo makkelijk. Moeder besloot daar een paar jaar geleden haar gezin achter de laten en dus bleef Schoondochter achter met de vader die het ook moeilijk heeft. 

Oudste en ik besloten Schoondochter  mee op stap te nemen… Het was ongelooflijk mooi weer, en dan kan je je ogen toch wel de kost geven en af en toe gniffelen achter je zonnebril. Mensen zouden soms toch echt tegen zichzelf in bescherming moeten genomen worden :). 

Na de nodige winkels bezocht te hebben, en er zijn er veel leuke, vleiden we ons op een binnenpleintje in het zonnetje. We zaten er nog geen 5 minuutjes toen plots alle “Gooische Vrouwen” kwetterend het hele terras naast ons in beslag namen.

Nu heb ik met B die serie met veel plezier bekeken, het is er zo “over” dat het echt wordt. En geloof het of niet, Linda De Mol is gewoon daardoor in mijn achting gestegen. 

Ik wist dus even niet goed wat ik zag… De reactie van Oudste en Schoondochter was:”wat… bestaan die echt?” Hilarisch dus, een twintigtal dames met perfect gefohnd haar, onberispelijke make-up en vreselijk dure kleding. Daar moet wat tijd inkruipen voor je de deur uitgaat :).

We hebben ons gedurende onze lunch kostelijk geamuseerd, hebben ontelbare glazen witte wijn zien passeren met knalrode lippenstiftranden op, verhalen gehoord over affaires, dure vakantieuitspattingen, kussen in de lucht zien geven, en zo kan ik nog wel even doorgaan…

Onze dag was geslaagd, eerlijke en heerlijke gesprekken, een fijne sfeer, lekker eten en drinken, leuke aankopen en geweldig entertainment. 

Als je niet weet waarheen op een zomerse middag of avond….

Breda is the place to be!
  

15 gedachtes over “Gooische Vrouwen

Geef een reactie

