24 jaar later

“Dat was de eerste en meteen ook de laatste… dat wil ik nooit meer meemaken”.

Dat waren mijn eerste woorden toen ik ons eerste kind, een dochter, hier en daar ook “Oudste” genoemd, ter wereld bracht. Na een bevalling van 36 uur, een epidurale die fout liep én een baby van 4,200 gr was dat dus mijn eerste gedachte…

Tot ik onze dochter op mijn buik gelegd kreeg en ogenblikkelijk verliefd was…

Kinderen veranderen je bestaan, je “zijn”, ze zijn en blijven een stuk van jezelf.

We zijn trots op haar, ontzettend trots. Oké, toen ze in haar puberteit kwam hebben we ze af en toe wel achter het behang willen plakken, maar op een paar “dramaqueenachtige scenes” na was ze altijd een zonnig kind.

Vandaag zijn we 24 jaar verder… Oudste heeft het ver geschopt, heeft net het ouderlijk nest verlaten om een eigen thuis te maken. Let wel… Ze zal ALTIJD een thuis hebben bij ons.

Onlangs heeft ze zich ook door een zware “storm” moeten slepen, waar B en ik zelf compleet van ondersteboven waren. Ze heeft het gedaan, met een kracht en heldere geest waar menig ander een voorbeeld aan zou kunnen nemen. 

En dan weet je, je kinderen blijven altijd je grootste schat, je grootste zorg en bekommernis.

Wij hebben het getroffen met onze kroost, het zijn stuk voor stuk toffe kids. 

Dus, Oudste, van je mama en papa, een superfijne verjaardag voor een superdochter! 

7 gedachtes over “24 jaar later

  1. Zwijg me van het harde labeur tijdens een bevalling – ik weet er alles van :).
    Pubers achter het behang willen plakken: ik weet er alles van
    Wat oudere kinderen die crisissen doormaken: ik weet er alles van
    Kleine oorlogjes met de kinderen ééns ze het nest hebben verlaten: ik weet er alles van
    maar desondanks: onze kinderen zijn de mooiste, de meest talentvolle, de sympathiekste, de…

    Liked by 3 people

Geef een reactie

