Lente

Als ik luister naar de vogels die een nieuw lied beginnen,
Als ik de eerste warme zonnestralen op mijn naakte huid voel…
Dan voel ik loutering…

Is dit het echte moment?
Is dit de kans waarop ik gewacht heb… Een frisse start…warme zonnestralen…nieuwe energie…

Trek ik nu definitief de deur dicht van twijfel, angst, onzekerheid…
Durf ik het aan?

Alles komt terug tot leven, de tijd gaat verder zonder ons, zonder mij, zonder jou…
Maar onze tijd krijgt een nieuwe start, zonder twijfels, zonder angst.

Ik trek de deur dicht en laat mijn donkere gedachten achter bij de winter.
Ik ga de lente in, met jou.
Energie stroomt door mijn bloed, energie om jou te beminnen, jou lief te hebben…
Te vergeven en vergeten…

Misschien duwt de winter af en toe nog tegen mijn gesloten deur, het mag…
De schoonheid van de lente en de zomer zal alles goed maken.

Ik trek de deur dicht en leun tegen je aan…
Ik weet dat het goed is tussen ons…

Voor altijd…

11 gedachtes over “Lente

  1. Dit is zo bijzonder mooi geschreven! Ik heb het zelfs meerdere keren gelezen!
    Ik ga het bewaren. Een link naar deze blog lente staat vast tussen mijn favorieten.
    Het geeft me kracht.. Het geeft me energie..

    Dank je wel Mrs B ❤

    Liked by 1 persoon

  2. Je schrijft het zoals ik het zelf voelde. Het doet me denken aan een moeilijke periode die ik doormaakte, nog niet zo lang geleden. De angst ebt weg, de twijfels steken soms nog de kop op, maar er is zoveel goeds in de plaats gekomen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

