Family ties

Ik denk dat ik ongeveer 16  moet geweest zijn,toen ik terugkeerde van een scoutskamp en mijn moeder me niet stond op te wachten aan het lokaal.Haar jongste zus,mijn lievelingstante kwam me halen omdat mama opgenomen was in het ziekenhuis met een longontsteking die maar niet wilde genezen…. Ik had er alle vertrouwen in dat het goed zou komen en ging met plezier uit logeren.

Je moet weten dat,langs mama’s kant,we een bijzonder hechte familie waren… Een heel grote familie,want ze waren met 11 broers en zusters.Alle gelegenheden werden benut om feesten te geven,het ene al plezanter dan het andere.Alle vreugde en verdriet werden gedeeld…

Het kwam niet goed… Op mijn 18e kregen ik en mijn 2jaar jongere broer te horen dat mama aan een ongeneeslijke vorm van kanker leed.Na een vreselijke strijd moesten we afscheid nemen toen ik amper het middelbaar uit was…

Dan staat de wereld heel even stil… Maar,dankzij de familie redden we het wel,dacht ik toen… ๐Ÿ˜ฆ

Ik ging studeren,universiteit-want dat had ik mama beloofd-en runde tegelijkertijd ons gezin…Papa was teveel met zichzelf bezig inplaats van zijn kids op te vangen… Het was een harde leerschool,maar wat doe je??Studeren,koken,boodschappen doen,er zijn voor je jongere broer…Je raadt het al,ik buisde jammerlijk…

Het enige positieve dat ik eraan overhield,was mijn relatie met Brubeck.Zijn liefde en de aandacht van zijn ouders hielpen me enorm.

Ook de familie was er toen nog,tot….papa besloot met een nieuwe partner te beginnen.Een tv soap was er niks tegen… “Dat kon en zou niet gebeuren”… Dat beslisten de broers en zussen samen en lieten papa vallen als een baksteen.Omdat mijn broer en ik partij trokken voor hem werden plots alle banden doorgesneden.Het verhaal hier in detail vertellen zou ons veel te ver leiden… maar het was hard… bikkelhard… Eerst je moeder afgeven en dan nog de hele familie… Pfffff….

Ik had nog het geluk terecht te komen bij Brubeck thuis en daar zeer goed te worden opgevangen… Mijn broer daarertegen… Heeft nog niet echt veel geluk gekend.

Tot ik voor een paar weken-via messenger-aan de praat geraakte met een neef die in Gent woont.Om Brubeck zijn speciale verjaardag te vieren ben ik met hem in contact geraakt.Het is prettig om af en toe met hem te babbelen…Ook toen ik zag dat mijn broer op FB een dineetje had gehad met een andere neef…

Tijd heelt alle wonden…dat wordt toch gezegd….

Het is een fijn gevoel,dat via de jongere generatie,de family ties misschien terug een beetje aangehaald worden…  

En wat die wonden betreft… Ze verzachten,omdat er andere mensen zijn die je leven kleur geven en de pijn laten waar ze hoort te zijn. 

15 gedachtes over “Family ties

  1. Familiebanden zijn heel belangrijk, het gemis eraan eerder pijnlijk. Gek in welke omstandigheden ze opnieuw aangehaald worden. Bij ons in de familie recent een gevalletje van agressieve kanker bij een schoonzus;

    Iets zegt me (en mijn intuรฏtie laat me zelden in de steek) dat deze weblog het volgen waard is. Succes met je nieuwe webplek !!

    Liked by 2 people

  2. Poeh, wat een heftig verhaal. Zelf heb ik buiten mijn ouders amper familie, dus ik kan me niet voorstellen wat een klap het moet zijn om zo’n warm nest kwijt te spelen…

    Like

  3. Zo ontzettend jammer als het zo moet gaan. Ik heb geen broers noch zussen en snap het nooit als er geen contact meer is tussen familieleden onderling. Wat je hebt, moet je koesteren… Maar dat lukt blijkbaar niet altijd. Welkom trouwens!

    Like

  4. wij zijn ook wel familiemensen en doen graag dingen samen met gezin en familie. Maar niet zomaar omdat het familie is. Vaak ben je zelfs beter af met vrienden!
    Mooi logje, Mrs! Lief en leed kenmerkt het leven.
    Ik ga je volgen… ๐Ÿ˜‰

    Like

  5. Ik ben jaloers, ( enfin jaloers is misschien een groot woord ) op mensen die goeie familiebanden hebben. Ik ben niet eens close met mijn broers. We zien elkaar eens met Moederdag met veel geluk. Tijdens het nieuwjaarsdiner en als mijn moeder trakteert op haar verjaardag. That’s it. Heel jammer., ook voor jou uiteraard. Gelukkig heb je toch je weg naar het geluk gevonden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

